رضا یعقوبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از زنجیره این بیماری، نوروز امسال با برپایی پویش در خانه بمانیم شاهد کاهش سفرها و تردد خودروها در سطح جاده‌های کشور و این استان بودیم.

به گفته وی، میزان کاهش سوخت در جایگاه‌های عرضه فروش راه‌های اصلی استان از جمله آزادراه قزوین - رشت، قزوین - زنجان و قزوین - کرج به ۸۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز رسیده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته و در ایام تعطیلات نوروزی روزانه به طور میانگین شاهد مصرف روزانه ۲.۵ تا سه میلیون لیتر بنزین در سطح استان بودیم که این میزان در نوروز امسال به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار لیتر در روز رسید.

یعقوبی خاطرنشان کرد: با وجود کاهش شدید فروش سوخت، تمامی جایگاه‌های استان به صورت شبانه‌روز و مستمر اقدام به خدمات رسانی به خودروها کرده و در عین حال نیز به صورت متوالی و روزمره اقدام به گندزدایی و ضدعفونی کردن جایگاه و نازل‌های آن می‌کنند.

این مسوول افزود: در حال حاضر عملیات سوخت گیری در ۹۰ درصد از جایگاه‌های سوخت استان توسط کارکنان جایگاه‌ها صورت می‌گیرد و در عین حال نیز دستکش برای رانندگان جهت سوخت‌گیری پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در روزهای نخستین شیوع ویروس کرونا، جایگاه‌های سوخت استان در حوزه مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک با مشکلاتی روبرو بودند که این مساله در عرض یک هفته توسط اتحادیه با خرید مایحتاج مورد نیاز جایگاهداران، مرتفع شد.

۸۵ جایگاه سوخت بنزین و ۵۸ جایگاه سوخت سی ان جی در سطح استان قزوین فعال هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.