به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خانپور ظهر چهارشنبه در مراسم درختکاری در شهرک صنعتی کاسپین اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع دو هزار هکتار از مساحت فاز عملیاتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیش از ۱۸۸ هکتار از اراضی صنعتی زیر پوشش فضای سبز قرار دارد که شامل ۲۷۰ هزار اصله نهال و ۸ هکتار گلکاری و چمنکاری است.

وی مساحت فضای سبز ایجاد شده در سالجاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را ۳ هکتار عنوان کرد.

خانپور با اشاره به اهمیت ایجاد فضای سبز و حفاظت از محیط زیست در شهرک‌ها و واحدهای صنعتی گفت: طبق قراردادفی مابین شرکت و صاحبان سرمایه مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۱۵ درصد از مساحت زمین واگذار شده به صاحبان صنایع و ۱۰ درصد از اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی طبق تعهدات این شرکت بایستی زیر پوشش فضای سبز قرار گیرد، که این مهم با همکاری و تلاش صنعتگران و سرمایه گذاران محقق خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت پذیرفته در سال آینده نیز بیش از ۳ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان زیر پوشش فضای سبز قرار می‌گیرند.

هم اکنون تعداد یک هزار ۵۲۵ قرارداد با متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که از این تعداد ۹۳۰ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۷ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۷ هزار نفر پروانه بهره برداری اخذ کرده‌اند.

این مراسم همزمان با هفته منابع طبیعی و با حضور امیر جلالی فرماندهی لشگر ۱۶ زرهی قزوین، مدیر کل منابع طبیعی و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و جمعی از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی و مسئولین در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1378462
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.