منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در نشست با نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: از ابتدای فرآیند انتخابات ۲۲۹ داوطلب از سه حوزه انتخابیه استان ثبت نام کردند که پس از بررسی هیات‌های اجرایی و نظارت صلاحیت ۱۳۰ نفر مورد تایید قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه ۱۹ داوطلب در ادامه فرآیند انتخابات انصراف دادند، اظهار داشت: برای هر کرسی مجلس در استان قزوین (چهار کرسی ) ۳۲ نفر با هم رقابت می‌کنند و هم اکنون ۶۹ نامزد در حوزه قزوین، البرز و آبیک، ۲۳ نامزد برای حوزه تاکستان و ۳۸ نامزد در حوزه بویین زهرا و آوج مورد تأیید واقع شده‌اند.
حبیبی به مشارکت ۲۰ هزار نفر عوامل اجرایی و انتظامی در امر انتخابات اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۴۰ شعبه اخذ رای در سطح استان جانمایی شده و ۲ هزار خودرو برای ۶۵۱ شعبه شهری، ۳۸۹ شعبه روستایی
و ۲۵۵ شعبه سیار به کارگیری شده‌اند.
این مسئوول با بیان اینکه ۹۶ درصد فرآیند انتخابات به جز فرآیند رای گیری مکانیزه و الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار داشت: هرگونه امکان تخلف و تقلب در روز رای گیری و شعبه اخذ رای تقریبا صفر است و بررسی‌ها نشان داده که ۳۰ جفت چشم از عوامل اجرایی در شعب اخذ رای، برگ‌های آرا را کنترل می‌کنند.
حبیبی تصریح کرد: هرگونه تخلفی در ایام انتخابات به صورت دائم رصد می‌شود و ۹۰ درصد واجدان شرایط آراء دارای کارت هوشمند ملی هستند که همه برای جلوگیری از هرگونه تخلف ما را یاری کنند.
رییس ستاد انتخابات استان قزوین پیش بینی هواشناسی در روز دوم اسفند ماه را برفی و بارانی عنوان کرد و گفت: برخی مناطق روستایی ما همانند پیچ بن و چوقور صعب العبور بوده و لازم است که برای جمع آوری آرا آنها اقدامات پیگیری لحاظ شود.
حبیبی ۲۲ بهمن ماه سال جاری را زمان انتشار لیست نهایی نامزدها اعلام کرد و گفت:تبلیغات رسمی از ۲۴ بهمن آغاز می‌شود و لازم است که نامزدهای انتخابات به چند توصیه و هشدار توجه کنند.
وی توضیح داد: از دامن زدن به مسائل قومیتی، رفت و آمدهای غیرقانونی، قانون شکنی، تخریب رقبا و خدمات دولت، تخلف در فضای مجازی، وعده‌های واهی و غیرممکن و حرکت‌های کارناوالی و پیاده روی در میادین شهر با هدف تبلیغات باید با جدیت پرهیز شود.
حبیبی خاطرنشان کرد: انتخابات گذشته مردم قزوین نشان داده که میزان مشارکت مردم در این استان همواره بالاتر از متوسط کشوری است که امید داریم بزرگترین رخداد سیاسی کشور مجددا در دوم خرداد ماه امسال رقم بخورد.
رییس ستاد انتخابات به استراتژیک شدن صحنه انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات یک تکلیف سیاسی است که نشان از پویایی مردم سالاری دینی دارد و همه ما وظیفه داریم در مقابل اقدامات دشمن، با امیدآفرینی، تقویت استحکام و انسجام ملت و ترغیب و تشویق مردم برای مقابله با سناریوی تبلیغات شبکه‌های بی‌بی‌سی، ایران اینترنشنال و صدای آمریکا توطئه‌ها را خنثی کنیم.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.