احمد معصومی فر روز شنبه در نشست با شهردار قزوین گفت: کشور سوئد یکی از کشورهای پیشرو در حوزه‌های صنعتی و حتی سیاسی است و جزو کشورهای نوآور و فناور به حساب می‌آید.

معصومی فر گفت: سوئد در حوزه‌های محیط زیست و صنعت سبز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و در شبکه‌های مخابراتی جزو سه کشور اول اروپا است که می‌تواند زمینه همکاری با ایران را ایجاد کند.  

وی خاطرنشان کرد: سوئد در حوزه‌های کشاورزی و محصولات ارگانیک، پیشرفت خوبی دارد و با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در ایران به ویژه قزوین وجود دارد، علاقه‌مند به همکاری با ایران هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به شرایط بین الملل، باید کشور از اقتصاد متکی به نفت جدا شود و به اقتصاد دانش بنیان دست یابد که می‌توان در این زمینه، ارتباط خوبی با کشور سوئد داشت.

معصومی فر با بیان اینکه شهرداری قزوین، همیشه از همکاری‌های بین الملل استقبال کرده است، اظهار داشت: امیدوارم در دوره جدید مدیریت شهری قزوین نیز گام‌های موثری برای گسترش همکاری‌های دو جانبه برداشته شود.

سفیر ایران در سوئد با تاکید بر اینکه باید از تجربیات ارزشمند دیگر کشورها استفاده کرد، تاکید کرد: باید با توجه به تجربیات گذشته، اولویت‌ها و چارچوب‌های همکاری‌های بین الملل را مشخص کرد و مطالبات شهرداری قزوین از طرف‌های خارجی مشخص و شفاف باشد تا همکاری‌ها زودتر شکل بگیرد.

تفاهم نامه‌های قزوین با کشورهای اروپایی و آسیایی باید عملیاتی شود

شهردار قزوین نیز در این نشست گفت: ایرانیان زیادی ساکن سوئد هستند که این خود می‌تواند فرصتی برای برقراری ارتباط دو جانبه ایجاد کند.

سیاوش طاهرخانی گفت: تنوع اقوام در قزوین، موقعیت استراتزیک و شاهراه ارتباطی، نزدیکی به تهران و وجود ظرفیت‌های ویژه فرهنگی، میراثی، اقتصادی و اقلیمی در قزوین، شرایط ویژه ای را برای این شهر ایجاد کرده که می‌تواند زمینه همکاری‌های بین الملل را فراهم کند.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: پیمان‌های خواهرخواندگی و تفاهم نامه‌های همکاری زیادی در گذشته، بین قزوین و شهرهای کشورهای اروپایی و آسیایی منعقد شده که باید عملیاتی شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: انتظار داریم که سفارت ایران در سوئد، همکاری بین قزوین و این کشور را تسهیل کند.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری قزوین آمادگی لازم را برای همکاری با کشور سوئد دارد، گفت: مقدمات تقویت همکاری‌های بین الملل فراهم شده است اما استمرار آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قزوین ظرفیت های فراوانی برای همکاری‌های بین المللی دارد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست گفت: قزوین، ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی فراوانی دارد که می‌تواند زمینه همکاری بین المللی را فراهم کند.

حکمت الله داودی گفت: شهرداری قزوین در همکاری‌های بین الملل به ویژه در اجلاس راه ابریشم و شهرهای اسلامی اقدامات خوبی انجام داده است.  

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: شهر قزوین ظرفیت‌های میراثی و فرهنگی منحصر به فردی دارد که می توان برای رونق صنعت گردشگری استفاده کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: حضور دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه ایران در قزوین فرصتی است که می توان برای بهبود همکاری‌های بین الملل از آن بهره برد.

داودی به موزه علی اکبر صالحی در سرای تاریخی سعدالسلطنه اشاره کرد و گفت: این موزه تحت عنوان موزه ملت دایر شده است و در آن، هدایای ایشان در زمان وزارت امور خارجه از کشورهای دیگر قرار دارد که خود از ظرفیت های گردشگری شهر قزوین است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط اقلیمی قزوین فرصت‌های سرمایه گذاری را فراهم می‌کند، گفت: استفاده از تجربیات دیگر کشورها برای حل مسایل شهری، از ظرفیت‌هایی است که همکاری‌های بین الملل برای قزوین ایجاد می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.