هدایت‌الله جمالی‌پور روز پنجشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور سعید شیرکوند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری و میثم زالی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور برگزار شد، با اشاره به مساله توسعه کشاورزی، افزود: اگر بخواهیم همانند گذشته با روش غرقابی کشاورزی کنیم آیندگان ما دیگر امکان زراعت نخواهند داشت و برای حل این مشکل باید از صنایع نوین و ایجاد شهرک‌های مکانیزه استفاده کرد.

وی، حوزه گردشگری طبیعی استان قزوین را غنی و بسیار پرجاذبه دانست و اظهار داشت: این منطقه از کشور به علت واقع شدن بر سر مسیر عبور استان‌های غرب به شرق و جنوب به شمال، از ظرفیت‌های بالقوه فراوانی برخوردار بوده اما متاسفانه در گذشته برای آن برنامه‌ریزی مدونی صورت نگرفته است.

استاندار قزوین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه صنعت، این استان را در آینده با بحران‌های جدی روبرو خواهد ساخت، افزود: اگر در برنامه‌ریزی‌های خود تغییر رویه ندهیم همانند برخی از استان‌های کشور از جمله اصفهان که زاینده رود و صنایع فولادش تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، با مشکل مواجه می‌شویم.

به گفته وی، برنامه‌ریزی در حوزه صنعت استان قزوین باید برای ۱۰۰ سال آینده باشد و برای تحقق توسعه پایدار نیز به موضوعاتی از جمله کمبود منابع آب  در سند آمایش صنعتی نیز توجه شود.

این مقام عالی استان به ادامه اجرای عملیات ۲ خطه شدن خطوط ریلی قزوین - تهران اشاره و تصریح کرد: با انجام این پروژه علاوه بر کاهش زمان تردد مسافران از ۲ ساعت ۲۰ دقیقه به ۴۵ دقیقه، کاهش آلودگی هوا، معضلات ترافیکی و معضلات بخش حمل و نقل را نیز مرتفع می‌سازد.

وی به وضعیت بحرانی استان در حوزه آب شرب اشاره و یادآور شد: با توجه به اینکه این مساله در شهرستانی مانند آبیک در آستانه یک بحران جدی قرار گرفته، لذا انتقال آب سد طالقان باید از اولویت‌های کاری ما باشد.

جمالی‌پور اظهار داشت: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که با تانکر و شیر آب در کوچه به مردم آبرسانی شود و همه مسوولان استان قزوین باید در این رابطه و برای تامین آب شرب برخی نقاط اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

استاندار قزوین همچنین گفت: دولت با تمام قوا پای کار ایستاده تا مشکلات آب شرب مردم حل شود و وقتی در این خصوص وعده‌ای داده می‌شود باید همه مسوولان با اهتمام پیگیری کنند.

جمالی‌پور مشکل دیگر استان را در حوزه درمانی دانست و گفت: قزوین هم اکنون با مشکل تخت بیمارستانی مواجه است و متاسفانه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین نیز با پیشرفت کمتر از ۲۰ درصدی روبرو است.

استاندار قزوین به سرمایه‌گذاری در حوزه پساب صنعتی نیز اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاران خوبی در این رابطه اعلام آمادگی برای همکاری کرده اند اما متاسفانه برخی موانع اداری و ساختاری باعث شده تا امکان فعالیت این افراد وجود نداشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.