قاسم ابراهیم‌زاده، رییس اداره مشارکت‌های مردمی، مدارس و مراکز غیر دولتی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از بین آموزشگاه‌های فعال موجود، ۱۱۳ واحد علمی آزاد، ۲۲۷ آموزشگاه زبان، ۱۷ مرکز آزمون، یک آموزشگاه فنی حرفه‌ای و ۶ مرکز تشخیص اختلالات یادگیری هستند.
وی با اشاره به اینکه فراگیری آموزشگاه‌های یاد شده به استناد قانون تاسیس مدارس و مراکز آموزش و پرورش سنین ۶ تا ۲۰ سال را دربر می‌گیرند، تصریح کرد: براساس قوانین موجود تنها مرجع صدور مجوز فعالیت آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی جهت آموزش افراد کمتر از ۲۰ سال و مراکز آموزشی پیش‌ دبستانی، آموزش و پرورش است.
به گفته این مسوول آموزشی، تعداد فراگیران این آموزشگاه‌ها در هر ترم، به ویژه در فصل تابستان که با تغییراتی همراه هستند حدود ۲۰ هزار نفر را شامل شده که بخش عمده آنان را فراگیران زبان‌های خارجی تشکیل می‌دهند.
ابراهیم‌زاده تاکید کرد: محتوای آموزشی و کتاب‌های این مراکز با نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و فراگیران در سطوح مختلف اعم از تقویت بنیه علمی، جبرانی، کلاس‌های پیشرفته، مکالمه و رفع اشکال در آنها شرکت می‌کنند.
وی در رابطه با شهریه این آموزشگاه‌ها اظهار داشت: شهریه‌ها متناسب با سطح هر کلاس از ۱۴۰ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان متغیر است.
ابراهیم‌زاده با بیان اینکه آموزشگاه‌های علمی تاثیر بسیار زیادی در امر آموزش دانش‌آموزان داشته و توانسته‌ به بسیاری از نیازهای آنان پاسخ دهد، افزود: شاید برخی آموزشگاه‌ها در این زمینه چندان موفق نباشند که این موضوع باید با دوره‌های ضمن خدمت و کیفیت بخشی، مرتفع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.