مسعود سلیمانی روز یکشنبه در حاشیه دیدار با هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: هم اینک با اقدامات توسعه‌ای صورت گرفته، شاهد افزایش حضور ۶۰ درصدی بانوان و ۴۰ درصدی آقایان در این رشته ورزشی هستیم و اقدامات لازم برای رفع کمبودهای زیرساختی در این رشته در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به جایگاه اسکواش ایران در سطح منطقه و جهان، گفت:کشور ما هم اینک جایگاه ششم جهان را در رده جوانان، قهرمانی تیمی ۲۰۱۸ آسیا را در رده بزرگسالان و رتبه پنجم آسیا را در بخش بانوان به دست آورده است.

سلیمانی اضافه کرد: از نظر طبقه بندی، ایران در رده ۱۰۳ جهان قرار دارد و مسئولیت کشورهایی که ورزش اسکواش را ندارند، برعهده گرفته است.

وی افزود:تیم اسکواش ایران در فروردین سال آینده، با انگیزه دستیابی به جایگاه برتر در مسابقات جهانی شرکت خواهد کرد.

رئیس فدراسیون اسکواش ایران با اشاره به جایگاه این رشته در سطح استان‌ها، اضافه کرد: در مدیریت‌های پیشین ورزش استان‌ها، عملا به سالن غیراستاندارد برای رشته اسکواش بسنده می‌شد و در واقع دید توسعه‌ای در خصوص این رشته وجود نداشت.

وی افزود:در استان قزوین هم با مدیریت جدید ورزش استان و مسئولیت مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به عنوان رئیس هیات اسکواش استان، این ورزش تا حدودی زنده شده و ارتباط خوبی با این ورزش برقرار شده است.

سلیمانی اضافه کرد:با مذاکرات صورت گرفته در استان قزوین، طبقه بالای ساختمان مدیریت بحران به عنوان یک سالن اختصاصی رشته اسکواش در نظر گرفته شده است که با تخصیص ۱۵۰ میلیون تومان به زودی تجهیز خواهد شد.

  رئیس فدراسیون اسکواش ایران اظهار داشت: با ساخت این سالن، به دلیل ظرفیت‌های بالای ورزشی در استان و نزدیکی قزوین به پایتخت، موفقیت‌های خوبی در رشته اسکواش حاصل خواهد شد و حتی قزوین می‌تواند میزبان بازی‌های منطقه‌ای و بین المللی در این رشته باشد که فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

اسکواش یکی از ورزش‌های مدرن امروزی به حساب می‌آید و ورزشکاران در آن با راکت برای ضربه زدن به توپ به منظور بازگشت و برخورد مجدد آن با دیواره تلاش می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.