سید ابوالحسن نایینی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو افزود: ۱۶ آذر روز استقلال طلبی، آزادیخواهی و ایستادگی نخبگان ملت و دانشجویان در برابر استبداد و استعمار و روز تاریخی برای دانشگاه و ملت ایران است.
وی اضافه کرد: این روز نماد شجاعت، پایمردی و از خود گذشتگی دانشجویانی است که با تکیه بر روحیه آزادیخواهی و استکبارستیزی وفاداری خود را اثبات کردند.
نایینی ادامه داد: حماسه آفرینی و استکبارستیزی دانشجویان در ۱۶ آذر سال ۳۲ نقطه عطفی در حماسه‌سازی سربازان کشور است که با ایثار جان خود اجازه ندادند ایران میدانی برای یکه‌تازی و زیاده‌خواهی دشمنان باشد.
وی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان دانشجوی سال ۳۲ از جمله بزرگ نیا، قندچی و شریعت رضوی، اظهار داشت: البته حرکت دانشجویان محدود به دوره ستم شاهی نیست و از زمانی که دانشجو در ایران رشد کرد این روحیه وجود داشته تا جایی که ما در سال ۵۸ نیز یک بار دیگر این پایمردی را در اشغال لانه جاسوسی آمریکا دیدیم.
به گفته نایینی، این پرچم استکبارستیزی از ابتدا دست دانشجویان بوده و دست به دست نیز گشته است.
این مسئول دانشگاهی تصریح کرد: دانشجویان وظایف مهمی همواره بر دوش داشته‌اند و امروز نیز در ادامه مسیر بالندگی انقلاب اسلامی نیز برای داشتن کشوری مقتدر، عزتمند و پیشرفته در علم وظیفه تک تک جامعه، به ویژه دانشجویان است که با روحیه علمی در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و علمی با همت والا و سرعت عمل و مسوولیت پذیری اجتماعی در راستای تحقق آرمان‌ها و اهداف راهبردی نظام مقدس‌ ایران تلاش کنند.
رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزود: در شرایط پس از انقلاب، پاسداری ارزش‌های اسلامی و تلاش برای پیشرفت کشور و مقابله با توطئه‌های استکبار و ایادی داخلی آن از افتخارات ارزشمند جنبش دانشجویی است و انتظار می‌رود در کنار علم آموزی، همراه با تزکیه، اتفاقات کشور را در کانون توجه قرار دهند و علم استکبارستیزی را  همواره برافراشته نگه دارند و آن را به دانشجویان نسل بعد انتقال دهند.


رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز در این مراسم گفت:جنبش دانشجویی یکی از شاخص‌های دانشجوی همیشه در صحنه است و فقط محدود به  ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ نیست.
حجت الاسلام منصور زارعی  با اشاره به پیشینه نامگذاری روز دانشجو افزود: در سال ۳۲ نیکسون معاون وقت رییس جمهوری آمریکا پای خود را روی خون دانشجویان گذاشت و دکتری افتخاری دانشگاه حقوق را گرفت.
وی اضافه کرد: این روز ار یک سو ثمره تلخ کودتای ۲۸ مرداد و از سوی دیگر یکی از بهترین موقعیت ها است تا دانشجو هویت خود را بشناسد.
حجت الاسلام زارعی ادامه داد: گرچه این حادثه و کودتای ۲۸ مرداد به نفع آمریکا بود  اما جریان حقیقت طلب و استکبار ستیز دانشجویی رسما در مقابل جنایات آن ایستاد و جان خود را در راه ملت و استقلال دانشگاه فدا کرد.
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه افزود: این جریان عدالتخواه دانشجویی در طول تاریخ ادامه یافته و همواره
اولین جریانی که پیشرو همه حرکت های موفق بوده جریان دانشجویی است.
دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) دارای هشت هزار دانشجو است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.