سید محمد پژمان روز چهارشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری قزوین افزود: در استان های کشور برای رویکرد محلی که بتواند از حداکثر ظرفیت ها جهت اجرا و پیشبرد طرح ها استفاده کند برنامه ریزی درستی صورت نگرفته در حالی که نمی توان منتظر منابع ملی بود تا طرح را اجرا شود.

وی با تاکید بر بسیج ظرفیت های استانی جهت اجرای طرح های بازآفرینی محلات ناکارآمد شهری اضافه کرد: با وضعیتی که امروز دشمن از همه ترفندها برای شکست کشور استفاده کرده و با چالش تامین منابع درآمدی مواجه هستیم اگر رویکردهای محلی را جدی نگیریم تکمیل طرح ها زمان بر خواهد بود.

 پژمان ادامه داد: مشاوران طرح ها باید برای ارتقای وضعیت این مناطق ناکارآمد، ثروت آفرینی، ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی را در آنها پیش بینی کنند تا اهالی نیز قانع شوند که به این تغییرات نیاز است.

وی با بیان اینکه در صورت اهمال کاری در بازآفرینی شهری آسیب های این محلات به سایر مناطق نیز سرایت می کند گفت: به همین خاطر حتی در سایر نقاط شهر می توان با بارورسازی ظرفیت ها این مشکلات را حل کرد.

پژمان خاطرنشان کرد: برای رشد وضعیت محلات ناکارآمد ابتدا باید با کاهش هزینه ها و ایجاد ظرفیت ، برای ساکنان آن محلات ثروت آفرینی کرد.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته چندصد میلیارد تومان در جهت بازآفرینی و بهسازی این مناطق هزینه شده است که متاسفانه اتفاقی نیافتاده و نارضایتی مردم را نیز به دنبال داشته است.

پژمان افزود: یکی از ضعف های اجرای طرح بازآفرینی شهری بزرگ گرفتن مقیاس آن است که در محله امامزاده حسین(ع) چنین اتفاقی افتاده در حالی که با اجرای مرحله به مرحله این طرح اثرات ارزشمند نیز خیلی زودتر عیان و رضایت مردم نیز جلب می شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به تخصیص سهمیه قیر استان ها اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی 60 هزار میلیارد ریال جهت توزیع قیر تصویب کرد اما این میزان اعتبار به علت تنگناهای بودجه به 20 هزار میلیارد ریال کاهش یافت.

به گفته وی در مرحله اول تخصیص بودجه با توجه به احتمال بارندگی ها و نیاز جاده ها اولویت با سازمان راهداری بود که تلاش می شود در مرحله دوم تخصیص قیر، شرکت بازآفرینی شهری در اولویت های آخر قرار نگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.