مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش روز پنجشنبه در گردهمایی شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان قزوین، بیان کرد:دانش، عامل اساسی پیشرفت کشور بوده و سند تحول بنیادین در صورت اجرا عامل پیشرفت آموزش و پرورش است.

رضا مددی بیان کرد: راه پیشرفت و توسعه کشور از آموزش و پرورش می گذرد و خط مقدم آموزش و پرورش نیز، مدرسه به عنوان محل تولید علم و دانش است.

مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر همکاری و همراهی همکاران استان‌ها به‌ویژه دبیرخانه شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول و کارگروه‌های شش‌گانه سند تحول استان‌ها در تدوین برنامه مناطق تاکید کرد و افزود: سند تحول بنیادین یک شاخص عالی برای راستی آزمایی حرکت در مسیر تعلیم ‌و تربیت صحیح بوده و اجرای دقیق برنامه ابلاغی سال ۱۳۹۸ می‌تواند گامی مؤثری در سیر نیل به اهداف تعریف‌ شده باشد.

مددی ادامه داد : دانش آموزان در تربیت خود مسئول و نقش آفرین هستند و باید شرایط و زمینه‌های لازم برای مشارکت در فرایند تربیت برای آنان فراهم شود.

مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین با بیان اینکه برای اداره آموزش و پرورش به نسخه واحدی نیاز داریم که این نسخه همان، سند تحول بنیادین است، گفت: در قانون ششم توسعه کشور هیچ برنامه مغایری نباید با سند تحول بنیادین اجرایی شود.

وی مدرسه محوری را به عنوان اساسی ترین رکن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: مدرسه خوب مدرسه ای است که دانش آموزان در آنجا شجاع و مسئولیت پذیر به بار آیند و آزادی فکر و بیان داشته باشند.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.