اولین همایش استانی خبرنگار بصیر به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰ شهید رسانه استان قزوین در آبیک برگزار شد.
 
به گزارش ایسنا منطقه قزوین، نخستین همایش استانی خبرنگار بصیر به‌منظور گرامیداشت یاد شهدای رسانه استان قزوین و نکوداشت شهید خبرنگار شاخص استان «طهماسب شیخ حسنی» با حضور سردار طلایی نیک معاون پارلمانی وزیر دفاع، زاهدی استاندار قزوین، مسئولان استانی، خانواده معزز شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگی هنری باران آبیک برگزار شد.

«سید فرهاد حسینی» دبیر نخستین همایش استانی خبرنگار بصیر استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: خبرنگاری یک نظارت اجتماعی بر چگونگی رفتار مسئولان و جامعه است که بسیار بر افکار عمومی تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: خبرنگاران زنگار جهل را از ذهن تاریخ زدوده و حضور شجاعانه و با بصیرت آن‌ها در میدان اطلاع‌رسانی و مطالبه گری و به‌ویژه در جبهه جنگ نرم بسیار کارگشا است لذا بیان منصفانه واقعیات و نقاط ضعف و قوت در سایه تقوا بسیار ضروری است.

حسینی با گرامیداشت شهدای رسانه عنوان کرد: پیش‌قراولان جامعه رسانه و عرصه خبرنگاری بی‌شک شهدای رسانه هستند لذا پیشنهاد برگزاری نخستین همایش استانی نکوداشت شهدای رسانه استان به مسئولان شهرستان آبیک داده شد که با استقبال آن‌ها روبه‌رو شد.

وی ادامه داد: بعد از پذیرش مسئولان شهر و استان، ستاد برگزاری این همایش در آبیک تشکیل شد و با یاری اقشار مختلف مردم و مسئولان امروز شاهد برگزاری این محفل نکوداشت هستیم.

دبیر نخستین همایش استانی خبرنگار بصیر استان قزوین اهداف برگزاری این همایش را چنین دانست: گرامیداشت مقام و یاد شهدا و زنده نگه‌داشتن سیره آن‌ها، تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای رسانه استان، تجلیل از خبرنگاران برتر، برگزاری نمایشگاه و رونمایی از کتاب شهید شیخ حسنی ازجمله اهداف برگزاری این مراسم است.
 
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: خبرنگاران ضمن تجدید میثاق با شهدا تلاش خود را برای اجرای رسالت خویش به‌کارگیرند و همواره در مسیر مطالبه گری و پیگیری مشکلات مردم حاضر باشند.
 
یکی از همرزمان شهید شیخ حسنی نیز در این مراسم بیان کرد: یکی از ویژگی‌های شهید خبرنگار «طهماسب شیخ حسنی» مطالبه گری بود که باید توسط رسانه‌ها موردتوجه قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: امروز در محفل شهدای رسانه استان قزوین گردهم آمده‌ایم تا ضمن بزرگداشت جایگاه قلم‌به‌دستان رسانه از مقام شهدای رسانه تجلیل شود لذا باید خبرنگاران به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند که هر چه بنویسند و انجام دهند بی‌شک باید در نزد خداوند پاسخگو باشند ازاین‌رو دقت نظر لازم را در حوزه رسانه داشته باشند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.