یکی از اعضای شورای شهر قزوین گفت: کسی که به عنوان سرپرست شهرداری قزوین انتخاب شده؛ دو سال در سازمان فرهنگی ورزشی فعالیت مثبتی داشته است اگرچه انتقاداتی وجود دارد اما بحث این است که ما شهردار را برای شهر قزوین انتخاب می‌کنیم و لازم است ویژگی‌های خاصی داشته باشد؛ باید کسی انتخاب شود که در حوزه مدیریت شهری صاحب‌ تجربه باشد.
محسن حق‌شناس، یکی از اعضای شورای شهر قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا منطقه قزوین، با اشاره به انتخاب سرپرست شهرداری قزوین، تصریح کرد: بنده و آقایان فصیحی و چگینی معتقد هستیم اگرچه سرپرستی دوران کوتاهی است اما باید کسی انتخاب شود که در حوزه مدیریت شهری صاحب‌تجربه باشد و بتواند وضعیت باثباتی را به شهردار آینده تحویل دهد.
وی افزود: گزینه اصلی ما «محمد علمی» بود که سابقه کار عمرانی، شهرسازی و املاکی داشت، اما فراکسیون امید «درافشان» را معرفی و به‌صورت تیمی به وی رأی دادند، برخی می‌گویند این انتخاب به‌ناچار صورت گرفته است اما آیا اعضای شورا چشم و گوش و دست‌ بسته هستند که یک نفر انتخاب کند و بقیه به آن گزینه رأی دهند؟
این عضو شورا بیان کرد: در جلسه رأی‌گیری 8 نفر از اعضای شورا حضور داشتند که از این میان 5 نفر به «درافشان» رأی دادند؛ همچنین استعلام در خصوص «ترابی» نیز صورت گرفت و تا جایی که استعلام انجام شد نتایج به‌گونه‌ای نبود که رئیس شورا راضی شود این گزینه را در لیست قرار دهد، بنابراین نام «ترابی» از لیست حذف شد.
وی تأکید کرد: اگر اعضای فراکسیون باهوش بودند در زمان رأی‌گیری به «ترابی» رأی می‌دادند و پای رأی خود می‌ایستادند، گزینه انتخاب ما نیز سابقه بالایی در شهرداری داشت، این در حالی است که «درافشان» سابقه کمی دارد.
حق‌شناس بیان کرد: درافشان 2 سال در سازمان فرهنگی ورزشی فعالیت مثبتی داشته است اگرچه انتقاداتی وجود دارد اما بحث این است که ما شهردار را برای شهر قزوین انتخاب می‌کنیم که باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد.
وی تصریح کرد: این انتخاب به‌قدری خاص بود که اعضای فراکسیون امید حاضر نشدند به گزینه‌های ذی‌صلاح فکر کنند و محدود به گزینه‌هایی شدند که از طریق اصلاح‌طلب‌ها به بدنه شهرداری اضافه شدند و سابقه خاصی در شهرداری ندارند.
این عضو شورا بیان کرد: جلسه شورای شهر در خصوص انتخاب سرپرست شهردار از ساعت 18 تا ساعت 22 و روز بعد از ساعت 11 تا 14 برگزار شد، برگزاری جلسه انتخاب سرپرست در این مدت‌ زمان طولانی سابقه ندارد به‌طوری‌که در ابتدای شورای پنجم انتخاب سرپرست صرفاً طی 5 دقیقه صورت گرفت.
وی اظهار کرد: اعضای فراکسیون امید شورای شهر در مدیریت کلان باهوش کار نمی‌کنند و بر اساس منویات سیاسی تصمیم می‌گیرند که درنتیجه چوب آن را می‌خورند، اتفاقاتی که برای شهردار قبلی افتاد نشانه این است، اعضای تیم امید هنوز دلیل اصلی استعفای شهردار را نمی‌دانند چراکه شهردار برای ارائه توضیحات در صحن حاضر نشده است.
حق‌شناس تأکید کرد: اینکه می‌گویند شهردار به مدت 2 ماه در محل کارش حاضر نشده، درست نیست؛ «صفری» در محل کار حاضر بود و جلساتی در خصوص پل ابوترابی و سایر موضوعات در دفتر شهردار برگزار شد اما در این مدت شهردار در صحن شورا حضور پیدا نکرد.
سکوت شهردار سابق به شایعات دامن زد
وی بیان کرد: زمانی که دلیلی برای استعفا بیان نمی‌شود، همه فرضیه‌ها وارد است و شایعاتی مختلف اخلاقی، مالی، ناتوانی و ناهماهنگی مطرح می‌شود، اگرچه اعضای شورا تأکید داشتند که شهردار به صحن شورا بیاید و رئیس شورا نیز چندین بار پیگیری کرد اما این اتفاق نیفتاد.
این عضو شورا بیان کرد: در شروع کار شورای شهر هم در مورد انتخاب علی صفری به عنوان شهردار در گام اول هیچ انتخابی صورت نگرفت، زمانی انتخاب صورت می‌گیرد که چند گزینه وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: اصلاح‌طلب‌ها ابتدا به خاطر تکلیفی که از بیرون به آن‌ها واگذار شده است یا به خاطر وضعیت رفتاری، اختیار برای اعلام نیروی دیگری نداشتند بنابراین از همان ابتدا گفتند «علی صفری ولا غیر»، اصولگرایان و مستقلین شورا نیز برای این‌که بحث شهر مطرح بود نهایت همکاری را با شهردار داشتند و اجازه دادند باقدرت کار کند.
حق‌شناس تصریح کرد: گسترش مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری ازجمله اتفاقات مثبتی است که در دوره صفری انجام شد، پرداخت به‌روز حقوق‌ها نیز جزو کارهای خوب شهردار بود؛ «صفری» سابقه شهرداری داشته و نیرو و کارمند شهرداری قزوین بوده است که با گزینه فعلی اصلاح‌طلب‌ها خیلی فرق دارد چراکه این گزینه سابقه زیادی در شهرداری ندارد.
وی افزود: اصلاح‌طلب‌ها می‌گویند انتخاب سرپرست دوماهه است، اما همین انتخاب نیز گزینه اصلاح‌طلب‌ها نیست چراکه قبل از آن بر سر گزینه «کاظمی» با رئیس شورا به تفاهم رسیدیم اما در زمان رأی‌گیری نام این فرد مطرح نشد و در عرض 10 دقیقه نام «درافشان» مطرح و انتخاب شد.
این عضو شورا تأکید کرد: سیده منیره قوامی یکی از اعضای شورا نیز اصرار داشت که استعلام «ترابی» صورت بگیرد و شورا برای این کار فرصت در نظر بگیرد تا از مجلس استعلام را ارسال کنند، بنابراین به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد و «درافشان» با 5 رأی اصلاح‌طلبان انتخاب شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.