مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: در سال رونق تولید در گام نخست باید سخنان و حرف‌های سرمایه‌گذاران را شنید و سپس تصمیم گرفت.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، جلسه بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در استانداری قزوین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پرونده شرکت «پترو نوا» سیستم بررسی شد؛ طباطبایی مدیر اجرایی این شرکت در این جلسه عنوان کرد: با توجه به اینکه کمبود جایگاه‌های سوخت در ایران نُه برابر میانگین جهانی و استانداردهاست، باید از پمپ‌هایی که ظرفیت سوخت‌گیری را افزایش می‌دهند استفاده کرد.

وی در خصوص جایگاه‌های سوخت مدرن عنوان کرد: پمپ‌های بنزین تاتسونو در زلزله‌های بیش از پنج ریشتر خودبه‌خود قطع می‌شود و در هنگام بروز بحران‌هایی مانند زلزله تنها به ماشین‌های مدیریت بحران مانند آمبولانس و آتش‌نشانی با ارائه کارت‌هایی که از قبل به این خودروها داده‌شده خدمات ارائه می‌دهد.

طباطبایی عنوان کرد: سال 95 طی جلسات متعدد با شهرداری قزوین مقرر شد استان قزوین به‌عنوان پایلوت راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت با ویژگی مدیریت بحران انتخاب شود ولی تاکنون موفق به خرید زمین و احداث جایگاه در آن نشدیم.

نماینده این شرکت اعلام آمادگی کرد: دستگاه‌های مربوطه ازجمله شهرداری در هرجایی که ممکن باشد زمین اختصاص دهند و اگر شرکت نفت نیز نظر مثبت روی مکان داشته باشد به اجرای پروژه اقدام خواهیم کرد.

زهدی نماینده شرکت نفت تصریح کرد: شرکت نفت برای شرایط بحران اعلام آمادگی دارد و تدابیر لازم را اندیشیده است که در هنگام حادثه و بلایای طبیعی توسط نفت‌کش توزیع سوخت را انجام دهد و حتی نیاز به واحد سیار احساس نمی‌شود.

زهدی بیان کرد: در استان قزوین 84 جایگاه عرضه سوخت وجود دارد که در شبکه به ازای هر نازل طی 24 ساعت 6000 لیتر سوخت توزیع می‌شود و برای حل گره‌های ترافیکی و دسترسی آسان مردم در برخی مسیرها مانند نوروزیان مجوز تأسیس صادر می‌شود ولی مؤلفه نخست زمین است که باید در ابتدا معرفی شود تا ارزیابی‌ها صورت گیرد.

ترابی معاون سرمایه‌گذاری شهرداری قزوین نیز گفت: حدود هفت پروژه سرمایه‌گذاری مشابه این پروژه به معاونت سرمایه‌گذاری شهرداری مراجعه کردند که درخواست راه‌اندازی پمپ‌بنزین خطی و تک‌سکو داشتند که شرکت نفت بعد از امضای قرارداد از ادامه پروژه ممانعت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بیدستان زمینی به مساحت 140 هکتار وجود دارد شاید بتوانیم در آنجا از ظرفیت این شرکت استفاده کنیم ولی این شرکت در گام نخست بایستی مجدداً در معاونت سرمایه‌گذاری پرونده تشکیل دهد.

مرتضی علیخانی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین در این جلسه عنوان کرد: در سال رونق تولید در گام نخست باید سخنان و حرف‌های سرمایه‌گذاران را شنید و سپس تصمیم گرفت.

به گزارش ایسنا، در ادامه جلسه صدور مجوز مرکز خدماتی – رفاهی در حاشیه روستای قره‌باغ بررسی شد.

فتحی نماینده دفتر فنی استانداری قزوین عنوان کرد: طی مراجعه اهالی این روستا با توجه به اینکه عمده زمین‌های حاصلخیز روستا به‌دلیل گذر اتوبان ازدست‌رفته‌اند امکان کشت وجود نداشته و اهالی در پنج هکتار حاشیه اتوبان محصول کشت می‌کنند که با اختصاص این اراضی به این پروژه 80 درصد زمین‌های روستا تملک می‌شود.

کرمی نماینده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین عنوان کرد: اراضی موردنظر ازجمله اراضی ملی محسوب می‌شود و کشت در آن تخلف محسوب می‌شود.

علیخانی عنوان کرد: در ساماندهی واگذاری مجتمع‌های خدماتی- رفاهی 17 درخواست به این دفتر ارسال شده بود که بر اساس قانون باید بین این مجتمع‌ها فواصل مقرر رعایت شود؛ برای اجرای این دستورالعمل بازدید میدانی صورت گرفت و اعلام کردیم که حداقل فاصله 10 کیلومتر باشد و بر این اساس هفت مجتمع باقی ماندند؛ تا این لحظه سرمایه‌گذارانی که توانایی کار نداشتند کار را رها کردند و سرمایه‌گذاران واقعی درصحنه رقابت ماندند.

وی ادامه داد: در پروژه‌های سرمایه‌گذاری از قبیل هتل‌ها، مجتمع‌های خدماتی-رفاهی و انرژی خورشیدی نباید کار روی زمین بماند و اگر امکان پیشروی پروژه وجود ندارد باطل شود تا سرمایه‌گذار معطل نشود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین تأکید کرد: سرمایه‌گذاران مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بعد از صدور آخرین مجوز خود تا شش ماه فرصت دارند تا پروژه را ادامه دهند در غیراین صورت مجوز برای متقاضی دیگر صادر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در خصوص این پرونده مصوب شد تا اهلیت سرمایه‌گذار بررسی و سپس تصمیم‌گیری شود.

سومین پرونده‌ای که در این جلسه موردبررسی قرار گرفت مربوط به پروژه گردشگری اوان بود که مقرر شد سرمایه‌گذار مربوطه تا پایان تیرماه مدارک و طرح توجیهی پروژه را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ارائه دهد و سپس از بین طرح‌های ارائه‌شده طرح قوی و با توان بالا انتخاب شود.

چهارمین پرونده مربوط به مربوط به راه‌اندازی جایگاه سوخت در محور «آبیک-کمال آباد» بود که موردبررسی قرار گرفت؛ که در پایان مصوب شد از محل پروژه بازدید میدانی صورت گیرد و سپس تصمیم‌گیری شود.

پنجمین پرونده موردبررسی در این جلسه مربوطه به پروژه طرح توسعه جایگاه سوخت و مجتمع خدماتی- رفاهی بود که در پایان مقرر شد که از این پروژه نیز بازدید میدانی صورت گیرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.