فرماندار شهرستان آبیک گفت: باید تلاش شود پتانسیل‌ها و استعدادهای هنری هنرمندان شهرستان آبیک به منصه ظهور رسیده و شکوفا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک و مسئولان انجمن‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک اظهار کرد: در گذشته در حق شهرستان آبیک نسبت به سایر شهرستان‌های استان قزوین در زمینه چارت سازمانی و سخت‌افزاری و غیره اجحاف شده است.

وی افزود: پایه فرهنگی شهرستان آبیک بسیار قوی بوده که استعدادهای نهفته‌ای در این شهرستان وجود دارد که باید شکوفا شود.

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به وجود ظرفیت و پتانسیل‌های هنری در این شهرستان ادامه داد: باید تلاش شود استعدادهای هنرمندان به منصه ظهور رسیده و به فعلیت درآید.

احمدپور شهرستان آبیک را مهد تعزیه در استان قزوین و کشور ذکر و اضافه کرد: این هنر در شهرستان آبیک جایگاه و پایگاه قوی و خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هنرهای موجود در حوزه هنری و میراث فرهنگی احیا باید شده و فراموش نشود.

این مسئول تصریح کرد: در مقطعی هنرمندان شهرستان آبیک مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته‌اند که لازم است سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک بین هنرمندان اجماع ایجاد کند و هوای هنرمندان هر رشته را داشته باشد.

فرماندار شهرستان آبیک با بیان اینکه هنر ریشه در ذات ایرانیان دارد، افزود: هیچ ایرانی پیدا نمی‌شود نسبت به هنر بی‌تعلق باشد.

احمدپور ادامه داد: با فراهم کردن بسترهای لازم برای فعالیت‌های هنری، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: فضای هنر اگر به نحو مطلوب مدیریت شود، فضایی سالم است و می‌تواند در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تاثیرگذار باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.