به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی شامگاه پنجشنبه در کارگره تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور برگزار شد، افزود: یکی از الویت های استان قزوین در سال جاری تحقق رونق تولید و احیای شرکت های راکد است.
وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان حدود 48 درصد است، اظهار داشت: قزوین رتبه اول صنایع شوینده و رتبه دوم تولید شیشه و صنایع وابسته را در کشور داراست.
حبیبی در خصوص تولیدات بخش کشاورزی نیز گفت: بیش از 3 درصد بازار کشاورزی کشور متعلق به استان قزوین است که توانسته در تولید انگور جایگاه سوم و در تولید زیتون جایگاه دوم کشوری را به دست آورد.
معاون اقتصادی استاندار قزوین به ثبت هزار و 300 اثر ملی در قزوین اشاره کرد و گفت: وجود پنج درصد آثار ملی کشور در این استان و همچنین بازدید بیش از 2 میلیون و 500 هزار مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری قزوین نشان از ظرفیت اقتصاد گردشگری استان است.
حبیبی در ادامه سخنان خود به راه اندازی صندوق کشمش تاکستان و ایجاد صندوقی برای زیتون در استان پرداخت و توضیح داد: استان قزوین در حال حاضر در زمینه تولیدات محصولات باغی و کشاورزی به حدی از توانمندی رسیده که جایگاه صادراتی خوبی را در بین کشورهای همسایه پیدا کرده است.
وی اظهار داشت : تولید قطعات خودرو، نساجی، محصولات غذایی و انواع خدمات فنی و مصالح ساختمانی از دیگر ظرفیت های اقتصادی استان است.
حبیبی با یادآوری فعالیت 80 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در قزوین ، گفت:با توجه به فعالیت بسیار خوب استان در حوزه کشاورزی یکی از الویت ها، توسعه مجتمع های گلخانه ای است که در سال جاری با جدیت پیگیری می شود.
9925/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.