به گزارش ایرنا، اصغر گونجی روز دوشنبه در نشست کارگروه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده افزود: یکی از مهم ترین مشکلات ما در شهرستان سیل زده دلفان، نیاز به تخصیص منابع مالی است که در صورت تحقق می تواند سرعت کار بازسازی را افزایش می دهد.
وی ادامه داد: دولت با تخصیص 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 100 میلیون ریال به صورت بلاعوض بخشی از کارها را در حوزه بازسازی مناطق خسارت سیل دیده پیش می برد و در صورتی که استان بتواند از منابع مختلف برای هر واحد 200 میلیون ریال کمک کند، روند بازسازی از سرعت قابل قبول تری برخوردار خواهد شد.
به گفته وی، عملیات احداث سه هزار واحد مسکونی به همراه سه هزار و 500 واحد تعمیری دلفان برعهده قزوین به عنوان استان معین قرار داده شده است.
وی به خسارت های ناشی از سیل فروردین ماه گذشته در سطح قزوین نیز اشاره کرد و یادآور شد: براساس برآورد میزان خسارت ها، یک هزار و 570 واحد احداثی و 385 واحد تعمیری در سطح شهرها و روستاهای استان مورد شناسایی قرار گرفته اند.

**احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه در هر زمانی ممکن است
مدیرکل بحران استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: ایجاد قرارگاه بازسازی جهت آمادگی دستگاه ها هنگام وقوع بحران شکل گرفته است.
قدرت الله مهدیخانی افزود: براساس آمار مدیریت بحران، سیل فروردین ماه گذشته به یک هزار و 463 واحد مسکونی خسارت وارد کرد که یک هزار و 463 واحد دوباره باید احداث و 265 واحد مسکونی نیز نیازمند تعمیر هستند.

**خسارت 500 میلیارد ریالی سیل به راه ها و ابنیه قزوین
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین نیز گفت: خسارت ناشی از سیل اخیر به راه ها و ابنیه های استان 500 میلیارد ریال بوده که 245 میلیارد ریال آن مربوط به شهرستان قزوین است.
جواد حق لطفی اضافه کرد: راهداری قزوین در کمک به سیل زدگان جنوب کشور و در 2 مرحله اقدام به ارسال ماشین آلات سنگین جهت بازگشایی معابر به خرم آباد و پلدختر کرد که مرحله دوم آن نیز هم اکنون با اعزام پنج دستگاه ماشین آلات ادامه دارد.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.