به گزارش ایرنا، داود محمدی روز شنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی دامپزشکی که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، افزود: روزآمدی یکی از موضوعاتی است که مورد تاکید آموزه های دینی و ائمه معصومین (ع) است و باید با توجه به این موضوع،همواره دستگاه ها و تجهیزات صنعت طیور در استان به روز شود.
وی اضافه کرد: وجود تجهیزات به روز می تواند در انجام اقدامات لازم و به هنگام برای مقابله با هرگونه بیماری موثر باشد.
محمدی تاکید کرد: کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان نشان از همت و مدیریت مناسب بود که اگر این بیماری مورد توجه قرار نمی گرفت بخش اعظمی از سرمایه ها نابود شده و چالش امنیت غذایی به وجود می آمد.
محمدی نبود امنیت غذایی را فاکتوری اساسی برای فشار به زیرساخت های کشور دانست و افزود: حفظ سلامت صنعت دام و طیور باعث می شود تا با کمترین تلفات و آسیب ها برای تامین نیازهای غذایی جامعه اقدام کرده و صنعت طیور نیز با موفقیت به راه خود ادامه دهد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون و پیشگیری می تواند بسیار حائز اهمیت باشد و قطعا اقدامات پیشگیرانه می تواند بسیار کم هزینه تر از درمان تمام شود.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استان قزوین جلوتر از آنکه صنعتی باشد به عنوان قطب کشاورزی شناخته می شود و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سفر به استان در زمینه حمایت از کشاورزی باید همه دستگاه ها در راستای تامین امنیت این صنعت کوشا باشند.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.