به گزارش ایرنا، فاطمه خمسه روز شنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی دامپزشکی که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قروین برگزار شد، افزود: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان قزوین طی سال های 95 و 96 این صنعت عظیم را با چالش های فراوانی مواجه ساخت و در نهایت با چاره اندیشی و به کارگیری تیم ممیزی برای عوامل محیطی و انسانی بیماری آنفلوآنزا مدیریت شد.
وی تصریح کرد : در سال 96 به علت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پنج میلیون و 400 هزار قطعه مرغ تخم گذار و گوشتی در استان تلف شده و صدمات فراوانی به اقتصاد استان وارد آمد.
خمسه با بیان اینکه استان قزوین در بحث مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جلوتر از اقدامات کشوری گام برداشت، اظهار داشت: کسب رتبه برتر کشور در حوزه واکسیناسیون و مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نشان از همت والای مسئولان استان دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین گفت: خوشبختانه توانستیم با وجود همه بحران ها خلای وجود مرغ های تخم گذار را در استان رفع کنیم و افزایش تولیدات تخم مرغ باعث شده نه تنها نیاز استان و کشور تامین شود، بلکه برای صادرات آن نیز اقدام شود.
خمسه با بیان اینکه 50 درصد مرغ تخم گذار کشور در استان قزوین تولید می شود، خاطرنشان کرد: قزوین جز 10 استان تولید کننده محصولات دامی و کشاورزی در کشور محسوب می شود که با وجود یک درصد مساحت کشور 4.5 درصد محصولات کشاورزی و دامی کشور را تولید می کند.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.