به گزارش ایرنا عبد المحمد زاهدی روز شنبه در نشست با اعضای هیات مدیره بنیاد امور بیماری های نادر افزود: عمده بیماران نادر ایران از اقشار ضعیف جامعه هستند و اغلب تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد قرار دارند.
وی اضافه کرد: بنیاد امور بیماری های نادر و هر موسسه عام المنفعه و مردم نهاد در صورت وصل شدن کامل به نهادهای دولتی از کارکرد اصلی خود خارج می شود، هرچند که بسیاری از نهادهای دولتی مانند بهداشت و درمان، بهزیستی و کمیته امداد و نهادهای خیریه باید برای حل برخی از امور و مشکلات آنها همکاری لازم را داشته باشند.
زاهدی با تاکید بر جلب مشارکت های مردمی برای حل مسایل بیماران نادر گفت: این فرهنگ باید در جامعه رشد یابد که مردم نسبت به مشکلات مردم و همنوعان خود احساس تعهد کنند.
زاهدی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد توانمندی و ظرفیت های مردم در چنین زمنیه هایی نادیده گرفته می شود که همین عامل موجب شده خود مردم نیز این توانمندی ها را نادیده و یا دست کم بگیرند.
استاندار قزوین افزود: باید بررسی شود که از 292 بیماری نادر شناخته شده در ایران کدام انواع در قزوین بیشترین فراوانی را دارند تا از این طریق برنامه ریزی لازم برای پیشگیری و درمان آنها انجام شود.
وی همچنین نسبت به درخواست صدور مجوز و تسهیل امور برای تشکیل شورای مشارکت های مردمی بانوان در امور بیماری های نادر در قزوین قول مساعد داد.
7388*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.