نادر محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون نوروزگاه بویین زهرا راه اندازی شده و سایر نوروزگاه ها نیز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی طی 2 تا 3 روز دیگر به طور رسمی افتتاح می شوند.
وی اظهار داشت: از 12 نوروزگاه استان، هفت مورد در شهرستان قزوین برپا شده و دیگر شهرستان ها نیز هرکدام یک نوروزگاه دارند.
محمدی با بیان اینکه سه نوروزگاه در شهر قزوین به شکل سیار و در محلات مختلف فعالیت می کنند،اظهار داشت: سه نوروزگاه نیز در دولتخانه صفوی، سعدالسلطنه و خیابان شهدا (سپه) فعالیت خواهند کرد و یک نوروزگاه نیز در الموت شرقی برپا شده است.
این مسئول به نشانی نوروزگاه های شهرستان ها نیز پرداخت و گفت: نوروزگاه بوئین زهرا در میدان بزرگ ورودی این شهر از سمت ساوه و نوروزگاه آوج در کاروانسرای شاه عباسی این شهر برپا شده و در آبیک نیز نوروزگاه در بوستان ورودی این شهر در جنب آزادراه قزوین-کرج مستقر است.
وی اظهار داشت: نوروزگاه تاکستان نیز در ساختمان میراث فرهنگی و موزه مردم شناسی این شهر برپا شده و در البرز نیز بوستان ورودی این شهر در جنب میدان لاله محله استقرار نوروزگاه است.
مشاور مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین یادآور شد: برپایی سیاه چادر، معرفی آداب و رسوم مردمان محلی در نوروز، شاهامه خوانی، برپایی سفره های بزرگ هفت سین و نمایشگاه های سوغات و صنایع دستی، اجرای موسیقی محلی و ارایه اقلام تبلیغاتی معرفی جاذبه های تاریخی از جمله برنامه های این نوروزگاه ها به شمار می رود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.