در این مطلب می خوانیم فرارسیدن بهار و آمدن نوروز نوید بخش شادی و امید است و همواره ما ایرانیان با لبی خندان و دلی شاد و پرنشاط به استقبال بهار رفته ایم، اما این روزها که به عید نوروز نزدیک می شویم، ایام سختی را پشت سر می گذرانیم، روزهای سخت گرانی و نگرانی.
روزهایی که چهره ها درهم است، بزرگترها با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند تا در برابر فرزندان خود شرمنده نباشند و حقوق هایی که نیامده تمام می شوند روزهایی که کارگران نگران بیکاری خود هستند و پیرمردانی که سال ها کارکرده اند و حالا مجبورند برای خرید گوشت از ساعات ابتدایی روز در صف بایستند که آیا در آخر بتوانند یک کیلو گوشت بخرند یا نه.
اما خلقت هستی خود به خود شادی هایی دارد، بهار طرب انگیز، گل های رنگارنگ، طلوع خورشید، پرندگان زیبا و نغمه خوان، رویش گیاهان، عشق، مهربانی و بسیاری از پدیده های جهان در ذات خود شور و نشاط به همراه دارند.
ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه در سختی باشیم یا آسایش، بهار می آید و نوروز فرا می رسد، برای دقایق، ساعات و حتی روزهایی هم که شده باید سختی ها را به کناری نهاد و عطر خوش بهار را که نوید امید می دهد استشمام کرد. ما در دایره خلقت طبیعت قرار داریم و محکوم به شاد بودنیم.
در مطلب دیگری از این نشریه به تذکر شفاهی داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی پرداخته شده که گفته است ایجاد صف های طولانی توزیع اقلام اساسی به کرامت مردم لطمه می زند.
این نشریه همچنین در مطلبی دیگر، گزارشی از مرکز آمار ایران منتشر کرده و قزوین را در میانه تورم استان های کشور معرفی کرده است.
دو هفته نامه نسیم حق به سردبیری بهنام محمودی در قزوین منتشر می شود.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.