به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت: امروزه دشمنان برای ضربه زدن به نظام و کشور جنگ اقتصادی را در پیش گرفته اند و با تحریم های گوناگون به دنبال ایجاد مشکل در گردش چرخ صنعت و اقتصاد هستند.
مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه دانشگاه ها یکی از سنگرهای اصلی مقابله با هجمه های دشمنان هستند، افزود: هرچقدر بتوانیم دانشگاه ها و دانشجویان را تقویت کنیم و از ظرفیت های علمی، پژوهشی و فکری آنها در بخش صنعت بهرمند شویم بدون شک توطئه ها و جنگ اقتصادی دشمنان را خنثی خواهیم کرد.
رییس کل دادگستری قزوین خاطرنشان کرد: امروزه بخشی از دستاوردهای علمی و دانشگاهی کشور در مسابقات علمی و بین دانشگاهی به نمایش گذاشته می شود و اگر زمینه حضور این دستاوردها در چرخه صنعت فراهم شود قطعا توفیقات و پیشرفت های بیشتری حاصل خواهد شد.
وی تاکید کرد: دانشگاه ها مراکز تولید علم و دانش هستند و از سوی دیگر بخش صنعت تشنه استفاده از علم است و باید توجه کرد پیشرفت و توسعه هر کشوری به ارتباط صحیح بخش صنعت و دانشگاه بستگی دارد.
این مسئول با بیان اینکه چشم انداز دانشگاه ها باید ساختن جامعه ای انسانی مبتنی بر ارزش های دینی و اخلاقی باشد، بیان داشت: با توجه به گستردگی جامعه دانشگاهی در کشور، این قشر می تواند به عنوان بدنه تحصیل کرده و موثر در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری را ایفا کنند و دانشجویان باید با مسئولیت پذیری اجتماعی برای هدایت و اصلاح جامعه اقدام کنند.
رییس کل دادگستری اظهار داشت: جرائم و آسیب های اجتماعی به طرق گوناگون میان اقشار مختلف افزایش یافته است و باید با تحقیق و پژوهش و ارائه راهکار از سوی جامعه دانشگاهی با نگاه پیشگیرانه اقدامات موثری را انجام داد.
در این بازدید قاسمی دادستان قزوین، علائیان معاون قضایی رییس کل دادگستری استان و حجت الاسلام والمسلمین حیدری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین نیز حضور داشتند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.