استاندار قزوین گفت: با توجه به گستردگی فراوانی که فرهنگ دارد، باید گفت که پذیرفتن مسئولیت در حوزه فرهنگ جسارت می‌خواهد که البته متولیان رسمی و اصلی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در مراسم معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: فرهنگ، تنها مقوله‌ای است که مستقیما با قومیت ملت و مردم ارتباط دارد و هر جا از ملت و قوم ینام می‌بریم در ذهن انسان فرهنگ ملت ترسیم می‌شود.

وی افزود: مقوله‌هایی همچون کشاورزی، صنعت، خدمات، تکنولوژی و فناوری در طول تاریخ فراملیتی شدند و ارتباطی با یک ملت خاص ندارند.

استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه در عرصه جهانی شدن قرار داریم و همه چیز را در خود فرو می‌برد تنها فرهنگ ملت‌ها است که می‌تواند هویت آنها را حفظ کرده و حرفی برای گفتن در عرصه جهانی داشته باشد.

 زاهدی اضافه کرد: اگر در دنیا که دهکده جهانی شده کسی بخواهد وجود خود را اثبات کند باید فرهنگ ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ، مقوله کلی است که در ذیل خود امور و پدیده‌های فراوانی را دارد؛ این در حالی است که زمانی که از فرهنگ صحبت می‌کنیم یعنی از تاریخ، ادبیات، شعر، موسیقی و حتی از سیاست حرف می‌زنیم.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به گستردگی فراوانی که فرهنگ دارد، باید گفت که پذیرفتن مسئولیت در حوزه فرهنگ جسارت می‌خواهد که البته متولیان رسمی و اصلی دارد.

استاندار قزوین افزود: متولیان رسمی فرهنگ ادارات فرهنگی هستند که باید برای فعالیت در بخش فرهنگی زمینه‌سازی کنند ومتولیان اصلی فرهنگ هم مورخان، شعرا، ادبا، موسیقی‌دان‌ها و هنرمندان بخش‌های مختلف هنر هستند.

جمعیت معارفه

زاهدی ادامه داد: استان قزوین با پیشینه تمدنی و فرهنگی که دارد نیروهای توانمندی در حوزه‌های مختلف فرهنگی در بخش‌های بسیار زیادی دارد و در کشور ظرفیت‌های بالایی از این استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: کمبودهای زیادی در زمینه فضاهای فرهنگی در استان قزوین داریم که اگر شرایط مطلوب شود سعی می‌کنیم زیرساخت‌ها را به حد معمول و قابل قبول برسانیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در سر و سامان‌دهی به وضعیت فرهنگ و هنر می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

استاندار قزوین با اشاره به نائل آمدن مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به افتخار بازنشستگی بیان کرد: با بازنشستگی نباید از نظام جدا شویم چرا که هر چه عزت و جایگاهی که داریم، از نظام داریم.

زاهدی خطاب به حجت‌الاسلام مهدی حسینی مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: اصل ساختار روحانیون، فرهنگی است و با توجه به سابقه کار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جدید، امیدواریم موفق شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.