پنجمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان روز چهارشنبه در دادسرای قزوین به ریاست رئیس کل دادگستری استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مسعود حق‌لطفی در این جلسه گفت: در حوزه راه‌سازی دو طرح ملی داریم که مسیر قزوین به الموت و تنکابن حدود ۱۶۸ کیلومتر و محور قزوین به رازمیان و رحیم‌‌آباد به کلاچای حدود ۱۴۵ کیلومتر است که مصوبه هیات وزیران را دارد و زمینه اتصال قزوین به استان‌های مازندران و گیلان را برقرار می‌‌کند.

وی اضافه کرد: با این طرح‌‌ها اتصال استان‌های شمالی و مرکزی برقرار خواهد شد که حدود ۷۳ کیلومتر جاده در استان قزوین دارد و ۷۲ کیلومتر در گیلان که از مصوبات مهمی است که عملیات ساخت آن از سال ۸۸ آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: در سال ۹۱، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح پیش‌‌بینی و قراردادها منعقد شد که امروز به دلیل مشکلات زیست محیطی طرح متوقف شده است.

حق‌‌لطفی افزود: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده‌‌ایم ولی به دلیل موانع ایجاد شده در حال حاضر فضای کافی برای کار نداریم و اجرای طرح متوقف شده و محیط زیست مانع اجرا شده و گفته شده پیوست زیست محیطی ندارد.

وی ادامه داد: این که یک طرح ملی پس از میلیاردها تومان هزینه امروز متوقف شود منطقی نیست و باید با تعامل سازنده با محیط زیست اشکالات را برطرف کرده و آن را تکمیل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: اگر نتوانیم به سرعت برای این طرح تصمیم‌‌گیری کنیم، کار را ادامه دهیم، نگران هستیم که پیمانکار ترک فعالت کند و ما بیشتر متضرر شویم.

حق‌‌لطفی اضافه کرد: این مسیر کوهستانی است و فضای زیادی برای تغییر مسیر نداریم لذا باید با ایجاد تونل و پل اشکالات محیط زیست را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: این پروژه از نظر اقتصادی و گردشگری اهمیت زیادی دارد، مسیر ۲۸۰ کیلومتری قزوین به مازندران را تا نصف کاهش داده و به ۱۴۶ کیلومتر می‌‌‌رساند و در کاهش مصرف سوخت و زمان سفر بسیار تاثیرگذار است و باید آن را تکمیل کنیم تا مردم از منافع آن برخوردار شوند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.