رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: چهار درصد محصولات زراعی و باغی کشور در استان قزوین تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه در مراسم افتتاح پروژه آبیاری نوین شرکت کشت و صنعت بوی گندم شهرستان آبیک اظهار کرد: اراضی باغی و زراعی استان قزوین 489 هزار هکتار است که چهار درصد تولید کشور در این استان صورت می‌گیرد.

وی افزود: در استان قزوین بیش از 70 هزار تن تخم مرغ، 23 هزار تن شیر، 65 هزار تن مرغ گوشتی و بیش از 60 هزار تن گوشت قرمز تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در صورت عدم خشکسالی، بیش از 380 هزار تن انگور و 60 هزار تن کشمش در استان قزوین تولید می شود و این استان در زمینه زیتون و پسته جزء استان های رتبه دار است.  

خمسه اضافه کرد: قزوین، تنها استانی بوده که در مبارزه با مگس زیتون نقش بسزایی ایفا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین ظرفیت ذخیره‌سازی غلات در بیش از 440 هزار تن را دارد که بیش از 320 هزار تن از غلات استان ذخیره‌سازی شده و مابقی ذخیره‌سازی ها مربوط به استان های زنجان و البرز  بوده که در استان صورت گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی طرح آبیاری نوین شرکت کشت و صنعت بوی گندم و سیلوی گندم 30 هزار تنی شهرستان آبیک افتتاح شد و واحد مرغ تخمگذار 120 هزار قطعه ای تاکستان به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: امروز در بویین زهرا دو پروژه شامل کلنگ زنی فاز جدی واحد 500 راسی گاو شیری و کلنگ زنی فاز نخست مجتمع گلخانه‌ای دودانگه این شهرستان صورت می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.