به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین دکتر منوچهر مهرام در این نامه ها با اشاره به جایگاه طب سنتی و فعالیت 2 تن از متخصصان، آورده است: طب سنتی به عنوان طب مکمل، میراث ملی کشور ماست و باید در حد توان از آن حمایت شود.
وی اضافه کرده است: برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در همین راستا است و در حال حاضر 2 تن از متخصصان طب سنتی در بخش خصوصی و دولتی در حال ارائه خدمت با مجوز قانونی در این استان هستند؛ اما متأسفانه، مدعیان دروغین زیادی وجود دارند که با تمسک به حربه طب سنتی، در حال تاراج سرمایه اجتماعی در حوزه طب سنتی و سودجویی مادی از اعتماد و غفلت مردم هستند.
دکترمهرام با یادآوری ادعای دروغین سودجویان و مرگ ناشی از مداخله افراد فاقد صلاحیت، نوشته است: این افراد برای رسیدن به اهداف شوم خود از دستاویزهای مذهبی و تاریخی نیز مایه می‌گذارند.
وی ادامه داده است: موارد بسیاری نیز مشاهده شده است که ادعاهای دروغین این افراد باعث شده بعضی بیماران از درمان خود که توسط پزشکان بر اساس مستندات علمی برای آنان تجویز شده، رویگردان شده و این امر منجر به مرگ یا عوارض شدید در این افراد شده است.
در نامه رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین آمده است: متاسفانه آمار قابل توجهی از موارد عوارض شدید و مرگ ناشی از مداخله افراد فاقد صلاحیت، تحت لوای طب سنتی در همین استان وجود دارد.
دکتر مهرام در این نامه خواستار تبیین جایگاه واقعی طب سنتی و روشنگری در خصوص مدعیان دروغین آن، استعلام در خصوص جایگاه علمی و قانونی مدعیان داخل استانی و خارج استانی احتمالی طب سنتی (و موارد مشابه مثل طب اسلامی) از دانشگاه علوم پزشکی، روشنگری در خصوص جایگاه طب امروزی و نقش آن در درمان و پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماران سرطانی، دیابتی یا واکسیناسیون شده است.
وی همچنین از مسئولان درخواست کرده است از برگزاری سمینار یا سخنرانی توسط مدعیان دروغین طب سنتی تحت لوا و حمایت این مسئولان ممانعت و همچنین مدعیان دروغین طب سنتی را برای پیگرد قضایی به حوزه معاونت درمان این دانشگاه معرفی کنند.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.