به گزارش ایرنا منوچهر حبیبی روز یکشنبه در همایش فرماندهان، مدیران پاسگاه‌ها و کلانتری‌های استان قزوین که در مقر فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد، افزود: اصلی ‌ترین نیاز بشر در جامعه امروز امنیت است و اقتدار هر کشوری به میزان امنیت آن بستگی دارد.
وی با اشاره به شرایط خاص کشور، افزود: با همراهی و همفکری دستگاه های حاکمیتی و اجرایی اقدامات مناسبی برای حفظ امنیت عمومی جامعه انجام شد و باید تمام تلاش خود را برای تداوم آن به کار گرفت.
معاون استاندار با بیان اینکه امنیت نقش اساسی در جذب گردشگر و ایجاد رونق اقتصادی در کشور ایفا می کند، ادامه داد: سال گذشته پنج میلیون و 400 گردشگر از آثار تاریخی ایران بازدید کردند که در سایه سار گسترش امنیت در کشور به دست آمد.
وی با بیان اینکه بسترهای فراوانی برای ایجاد امنیت در جامعه لازم است، افزود: یکی از بسترهای لازم در این زمینه وجود نظم در جامعه است که از آن به عنوان پیشوند و مسیر ایجاد امنیت یاد می شود و باید از تلاش نیروی انتظامی در این خصوص نیز قدردانی کرد.
حبیبی با تاکید بر مردم ‌محوری در تحقق امنیت، اضافه کرد: فرماندهان نیروی انتظامی باید ارتباط صحیح و مستمر با مردم را در دستور کار خود قرار دهند و مردم محوری را از اولویت های اساسی نیروی انتظامی بدانند.
این مسئول با بیان اینکه دقت و سرعت عمل پلیس در مواجه با حوادث، امنیت جامعه را افزایش می دهد، افزود: به عنوان مثال سرعت عمل و دقت پلیس در ماجرای خونگیری مشکوک در تاکستان موجب شد تلاش معاندان برای سوء استفاده از این فضا خنثی شود.
وی با بیان اینکه فرماندهان انتظامی در حلقه اول تامین امنیت قرار دارند، افزود: یک عنصر اطلاعاتی و انتظامی باید قدرت پیش‌بینی داشته باشد و اجازه سوء استفاده از موقعیت های مختلف را به دشمنان ندهد.
حبیبی گفت: استان قزوین علیرغم موقعیت جغرافیایی و میزان مهاجر پذیری جزو استان‌های امن در کشور است و کمترین جرم در سطح کشور در استان قزوین اتفاق می افتد.
سرپرست معاونت سیاسی استانداری قزوین اضافه کرد: ایران اسلامی همواره طی 40 سال بعد از انقلاب در معرض تهدیدها و تعرضات دشمنان قرار داشته اما به برکت خون شهدا و ایستادگی ملت ایران تمامی این توطئه ها از جنگ تحمیلی تا تحریم های اقتصادی با شکست مواجه شده است.
وی گفت: دشمنان بعد از این شکست ها به جنگ اقتصادی و ایجاد آشفتگی در بازار سکه و ارز و کالاهای مورد نیاز مردم روی آوردند که با تدبیر و هوشیاری دولت و نیروی انتظامی همه آنها خنثی شد.
این مسئول با اشاره به افزایش قیمت گوشت به سبب قاچاق دام افزود: با مصوبه شورای تامین استان خروج دام از قزوین به جز در موارد خاص و با مجوز سازمان دامپزشکی استان ممنوع شده است و مجموعه نیروی انتظامی نیز باید به این مصوبه توجه لازم را داشته باشند.
حبییی افزود: از یک نیروی امنیتی و اطلاعاتی انتظار می رود نسبت به اتفاقات پیرامون خود حساس بوده و از هیچ یک از حوادث کوچک نیز به سادگی عبور نکند تا بتواند برای افزایش امنیت در جامعه وظایف و تکالیف خود را به خوبی ایفا نماید.
6101* 6104
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.