به گزارش ایرنا، محمد میرباقری روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش قزوین افزود: با توجه به شیوع آسیب های اجتماعی و ضرورت اقدامات پیشگیرانه در دانش آموزان، نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزی با همکاری دستگاه های عضو ائتلاف از سال تحصیلی96-95 در 6 استان کشور و در سال تحصیلی گذشته در تمام استان ها و در 12 مدرسه و امسال نیز در یکی از شهرستان های استان ها اجرا می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اقدامات پیشگیرانه بر روش های درمانی و مقابله ای اولویت دارد، این نوع اقدام ها در زمینه آسیب های اجتماعی ضروری است.
باقری ادامه داد: اجرای نظام مراقبت اجتماعی با توجه به اینکه آموزش های لازم را برای والدین، کارکنان و دانش آموزان در نظر گرفته، یکی از بهترین طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح کشور است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان یک ائتلاف ملی بوده و دستگاه های زیادی نیز عضو آن هستند لذا تعامل بیشتر با برخی دستگاه از جمله استانداری، دادگستری، نیروی انتظامی، سازمان برنامه و بودجه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ستاد مبارزه با مواد مخدر و هلال احمر مورد انتظار است.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.