سیده منیره قوامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نشست اخیر کمیسیون محیط زیست که با هدف بررسی و رفع مشکلات سایت محمدآباد تشکیل شد راجب میزان کود تولید شده قرار شد کارگروهی با حضور سازمان های ذیربط تشکیل و موانع موجود نیز رفع شود.
وی با بیان اینکه مجموعه سایت دفن زباله محمدآباد قزوین مشکلات زیست محیطی دارد، تاکید کرد: برای رفع مشکلات این بخش ابتدا باید این سایت زیر نظر شهرداری قرار گیرد و سپس با اعمال مدیریت صحیح و نظارت های تخصصی نسبت به برطرف کردن معضلات آن اقدام کرد.
قوامی ادامه داد: تمام تجهیزات و تاسیسات سایت محمدآباد متعلق به شهرداری بوده که طی قرارداد اجاره ای، به یک شرکت بخش خصوصی واگذار شده است.
به گفته این عضو شورا، اجاره این سایت طی آخرین مصوبه شورای شهر تا پایان فروردین ماه امسال بود که پس از آن دیگر از سوی شورا تمدید نشد زیرا در آخرین مصوبه قرار شد سهام شهرداری در این مجموعه جهت اعمال مدیریت به 51 درصد برسد که تاکنون این مساله محقق نشده است.
قوامی اضافه کرد: با گذشت حدود هشت ماه از پایان قرارداد، شرکت یاد شده بدون عقد قرارداد جدید همچنان مشغول فعالیت بوده در حالی که در کمیسیون محیط زیست تصمیم گرفته شد تا شهرداری مدیریت این سایت را به سازمان مدیریت پسماند بازگرداند.
وی در ادامه با اشاره به مساله آموزش در حوزه پسماند، گفت: سال گذشته سه میلیارد ریال بودجه برای این موضوع تخصیص یافت که هم در بخش روابط عمومی و هم آموزش هزینه شد و در نتیجه ما شاهد فعالیت های موثری در این زمینه نبودیم.
قوامی خاطرنشان کرد: به منظور بهره مند شدن از خروجی های موثر در حوزه پسماند، باید در حوزه آموزش ابتدا نیازسنجی های لازم صورت پذیرد و سپس در قالب تقویم آموزشی آن را به مورد اجرا گذاشت و در عین حال نیز آموزش به افراد متخصص و باتجربه و زیر نظر شهرداری واگذار شود.
عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: به جهت اهمیت آموزش پسماند، باید ردیف بودجه مستقل و خاصی برای آن اختصاص داد و برنامه های آموزشی آن نیز به صورت کمی باشد تا به راحتی مورد ارزیابی قرار گیرد.
قوامی در ادامه از مصوبه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در خصوص تخصیص فضایی از ایستگاه شیخ آباد جهت آموزش فرهنگ محیط زیست و پسماند خبر داد و افزود: انجمن های مختلفی در حوزه پسماند و محیط زیست فعالیت دارند که می توان با در اختیار قرار دادن مکانی مناسب به آنها در جهت فعالیت های منسجم و هم افزایی به آنها کمک کرد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.