به گزارش ایرنا، اکبر اسکندرنژاد شامگاه سه شنبه در جشن کتاب که با عنوان ' حال خوش خواندن' در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، افزود: پویاترین بخش حوزه فرهنگی استان قزوین را باید در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست.
وی با اشاره به نقش نویسندگان و مولفان کتاب در اعتلای دانش و فرهنگ جامعه، گفت: این افراد از شانیت بالایی در اجتماع برخوردار هستند و این مراسم در راستای تقدیر از سالها تلاش آنان در عرصه خدمت به کتاب درحال برگزاری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین همچنین اظهار داشت: خوشبختانه با وجود تنگناهای مختلف پیش روی عرصه های فرهنگی، فعالیت های مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی همواره رتبه نخست اقدامات این عرصه را به خود اختصاص داده است که هرچند کافی نبوده و تا رسیدن به ایده ال فاصله زیادی دارد.
این مسئول با بیان اینکه اقبال مردم به کتاب باید بیش از پیش شود، اظهار داشت: هرساله بین 50 تا 100 میلیارد کتاب توسط مردم در نمایشگاه کتاب خریداری می شود اما با ترویج فرهنگ کتابخوانی می توان این رقم به چندین برابر افزایش داد.
وی اظهار داشت: توسعه پاتوق های کتابخوانی می تواند سرانه مطالعه در سطح جامعه را افزایش دهد از این رو باید چنین طرح هایی را گسترش داد.
در پایان این مراسم از جمعی از نویسندگان و مولفان کتاب در استان قزوین تجلیل شد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.