به گزارش ایرنا، بهعمن عشایری در همایش مدیران مدارس دارای دانش آموزان اتباع خارجی در استان قزوین افزود: تمامی خدمات آموزشی به این دانش آموزان به شکل رایگان ارایه می شود.
وی با اشاره به خدمات متنوع و قابل توجه جمهوری اسلامی ایران به اتباع و پناهندگان تبعه افغانستان، اظهار داشت: این موارد از جمله دستور مقام معظم رهبری برای ارایه آموزش به فرزندان اتباع غیرمجاز بیانگر رافت و سخاوت نظام ماست که در کمتر جایی از جهان می توان سراغ آنرا گرفت.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین با بیان اینکه پناهندگان دارای سواد بدون شک از پناهندگان بی سواد بهتر هستند، گفت: ارایه آموزش به اتباع یاد شده وفاق اجتماعی و اشتراکات فرهنگی بین 2 ملت ایران و افغانستان را تقویت می کند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: خدمات ارایه شده به اتباع افغانستان در ایران در زمینه های تحصیلی و بهداشتی و امور دیگر در دنیا بی نظیر است.
این مسئول با اشاره به فعالیت 2 مدرسه 12 کلاسه ویژه اتباع افغانستان در ناصرآباد و اقبالیه قزوین، اظهار داشت: با مشارکت نهادهای بین المللی یک مدرسه دیگر را نیز سال آینده در این خصوص مورد بهره برداری قرار خواهیم داد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.