سردار محمد شاهرخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه ایران اسلامی به مدد این فرهنگ در بخش های مختلف از جمله صنعت هسته ای و موشکی به پیشرفت ها و موفقیت های بزرگی دست یافته که به دنبال آنها رفاه و امنیت برای کشور به دست آمده است.
وی گفت: در همین راستا کنگره سه هزار شهید استان قزوین با پنج اجلاسیه فرهنگیان، دانش آموزان، دانشگاهیان،جامعه زنان و اجلاسیه نهایی برپا شده که فلسفه اصلی آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تمسک به سیره شهدا است.
شاهرخی افزود: اگر به این فرهنگ باور داشته و به آن عمل کنیم بر بسیاری از مشکلات فایق خواهیم آمد.
این مسئول نظامی اضافه کرد: ویژگی اصلی کنگره سه هزار شهید استان قزوین استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری کنگره است که به ایجاد وحدت، همدلی و انسجام در سطح استان به برکت خون شهدا منجر شد.
شاهرخی خاطرنشان ساخت: به یمن برگزاری این کنگره بیش از 85 درصد آثار شهدا و ایثارگران دفاع مقدس جمع آوری شد و هم اکنون مجموعه ای کامل از آثار دفاع مقدس استان در اختیار اندیشمندان، پژوهشگران و علاقه مندان به تاریخ دفاع مقدس قرار دارد.
وی گفت: برگزاری این کنگره و پنج اجلاسیه آن شروعی بر فعالیت ها برای استفاده از گنجینه های تهیه شده است و امیدواریم پژوهشگران و محققان با استفاده از این آثار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنند.
کنگره سه هزار شهید استان قزوین از 20 آبان ماه آغاز شده و تا 24 آبان ادامه خواهد داشت.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.