سرهنگ نصرالله بیگلری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: متاسفانه شب گذشته به علت نقص آسفالت و قیرزدگی به همراه لغزندگی های سطح جاده و نیز رعایت نکردن قوانین رانندگی از سوی برخی رانندگان شاهد سوانح جاده ای در برخی نقاط استان بودیم که همه آنها در حد خسارت اعلام شده بود.
این مسئول انتظامی اضافه کرد: در برخی از فضاهای مجازی نیز متاسفانه از سوانح رانندگی شب گذشته به عنوان تصادف های زنجیره ای یاد شده بود در حالی که معنی و مفهوم این نوع سوانح با برخورد خودروها در فاصله های مختلف با هم متفاوت است.
وی ادامه داد: نخستین حادثه روز گذشته واژگونی یک دستگاه کامیون در آزادراه قزوین - زنجان، حوالی ضیاءآباد بود که راننده آن به علت خستگی و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در جاده لغزنده، باعث وقوع این سانحه شده بود.
به گفته وی، ماموران پلیس راه برای بازگشایی مسیر مورد نظر مجبور به مسدود کردن راه به مدت 15 دقیقه شدند.
سرهنگ بیگلری یادآور شد: حادثه دوم در جاده قدیم قزوین - تاکستان، حد فاصل نسیم شمال تا چوبیندر روی داد که علت این سانحه نیز برخورد اولیه یک دستگاه سواری به علت سر خوردن خودرو در سطح جاده ناشی از جمع شدن آب روی داد که پس از آن و در فاصله 2 کیلومتر تعداد هشت دستگاه خودرو به صورت جداگانه با هم برخورد و این مساله باعث ایجاد ترافیک مقطعی اما روان شد که بلافاصله توسط عوامل پلیس راه مستقر در محل مرتفع شد.
این مسئول اضافه کرد: حادثه سوم نیز در لاین جنوبی کنارگذر شمالی قزوین، حد فاصل دانشگاه آزاد اسلامی تا پل نجف آباد به طول 7 کیلومتر روی داد که این حادثه نیز به خاطر نقص فنی آسفالت، توجه نکردن به جلو و عدم رعایت طولی با خودرو مقابل بود که باعث شد تا در طول مسیر یاد شده تعدادی خودرو به صورت جداگانه با هم برخورد کنند.
رییس پلیس راه استان با اشاره به حضور 65 تیم مستقر در سطح جاده های استان، افزود: متاسفانه 80 درصد علت تصادف های جاده ای توجه نکردن به جلو و عدم رعایت فاصله طولی با خودرو مقابل از سوی رانندگان است که این مساله باید به طور جدی از سوی رانندگان و حتی سرنشینان خودروها مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به فعالیت دوباره سامانه بارشی از روز جمعه، اظهار داشت: از مسافران درخواست داریم تا زمان بازگشت از تعطیلات خود را به آخرین ساعات روز جمعه موکول نکرده و در صورت امکان آن را به صبح روز جمعه یا شنبه بیاندازند.
سرهنگ بیگلری تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما و احتمال وقوع هر نوع حادثه جاده ای، از رسانه های نوشتاری، دیداری و شنیداری درخواست داریم تا برای درستی و یا نادرستی اخبار تنها به مراجع انتظامی مراجعه کنند.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.