به گزارش ایرنا، محمد افشار روز دوشنبه در نشست خبری پدافند غیرعامل که در استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به مهمترین برنامه های این هفته، افزود: برگزاری دوره آموزش برای معلمان و مربیان آموزش و پرورش، دوره های آموزشی برای دستگاه ها، همایش تاثیر فناوری اطلاعات، گفت و گوی خبری صدا و سیما، زنگ پدافند غیر عامل در مدارس منتخب آموزش و پرورش،دیدار با خانواده ایثارگران،برگزاری رزمایش های مختلف، دیدار با آیت الله تلخابی نماینده مجلس خبرگان رهبری، برگزاری مانور تاب آوری دستگاه ها در برابر قطع برق،نصب پل های خرپایی در مسیر اتوبان، همایش اطلاعات مکان محور، سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه،همایش دفاع غیرعامل در جنگ اقتصادی با حضور مدیران ارشد، رزمایش امنیتی جامع استانی و مانور بمباران موشکی در نیروگاه شهید رجایی از جمله برنامه های این هفته هستند.
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری قزوین با بیان اینکه روز هشتم آبان با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان پدافند غیر عامل نامگذاری شده است، افزود: پدافند غیرعامل همواره مورد تاکید مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی است به گونه ای که مقام معظم رهبری در رهنمودهای خود همواره بر اهمیت این موضوع تاکید کرده اند.
افشار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قزوین در سال 96 نیز از استان های برتر در حوزه پدافند غیرعامل بوده است و برای سومین بار رتبه اول کشوری را در ارزیابی های وزارت کشور به دست آورد.
وی افزود: سال گذشته هزار و 400 زیرساخت و پروژه استان مانند بیمارستان 700 تختوابی، پروژه انتقال آب از سد طالقان و ... به عنوان زیرساخت حیاتی و اساسی استان شناسایی و ثقل بندی شده و پیوست پدافند غیرعامل بسیاری از آنها تهیه شد.
افشار گفت: همچنین مناطق پرخطر دامی و گیاهی را به منظور پهنه بندی خطر پذیری بیولوژیکی شناسایی کرده و برای انتقال بازار پرنده فروشان و راه اندازی مرکز رصد، کنترل و پایش رخدادهای سایبری استان اقدام شد.
وی ادامه داد: در سال گذشته 53 دوره آموزشی با 92 هزار نفر ساعت برای دستگاه های اجرایی، 14 همایش ، 48 رزمایش در قالب 100 برنامه برگزار شد و پنج هزار و 200 کتابچه و 180 هزار پیامک در راستای فرهنگ سازی توزیع و منتشر شد.
افشار اضافه کرد: امسال تلاش کرده ایم برنامه های هفته پدافند متنوع تر و گسترده تر باشد و تنها به هفته پدافند غیرعامل محدود نشود.
وی با بیان اینکه گفتمان سازی پدافند غیرعامل و تبیین دستاوردها در این هفته در دستور کار قرار دارد، افزود:معرفی ضرورت ها و دستاوردهای پدافند غیرعامل در سطح جامعه،ایجاد تحرک و انگیزه در دستگاه های اجرایی و آگاه سازی مردم در این زمینه در این هفته از جمله برنامه های پدافند غیرعامل استان است.
افشار با بیان اینکه رشد فناوری تهدیدها و فرصت های زیادی را پیش روی کاربران قرار داده است افزود: باید با شناسایی تهدیدها از این فرصتها استفاده کرد تا بتوان جلوی تهاجم دشمنان را در حوزه های مختلف گرفت.
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری قزوین با بیان اینکه جنگ های امروزی ساخته و پرداخته فناوری های نوین است، اضافه کرد: امروزه به یمن پیشرفت های بومی و افزایش توان داخلی دغدغه های نظامی از میان رفته و در واقع خبرگی و نخبگی دانشمندان ایرانی باعث شده که دشمنان از حمله نظامی به کشور منصرف شوند.
افشار گفت: دشمنان جمهوری اسلامی به ویژه آمریکا بعد از شکست در پروژه های نظامی به تهدیدات ترکیبی و هیبریدی روی آورده و برای فشار بر ایران از ابزارهای مختلف سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی استفاده می کنند.
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری قزوین ادامه داد: دشمنان با استفاده از فضای سایبری و شبکه های اجتماعی برای عملیات روانی، گسترش تهدیدات اقتصادی، ایجاد جو مسموم عمومی و تغییر الگوهای رفتاری اقدام کرده اند که باید با هوشیاری برای مقابله و برخورد با آنها اقدام شود.
افشار ادامه داد: امروزه دانشمندان و نظریه پردازان کودتای اقتصادی یا تروریسم اقتصادی را مطرح می کنند و ما نیز باید بپذیریم که در جنگ اقتصادی قرار گرفته و باید با لوازم و ملزمات خاص آن برای مقابله اقدام کنیم.
وی افزود: در جنگ اقتصادی باید تلاش کنیم که اطلاعات اقتصادی کشور را از دستبرد دشمنان حفظ کرده و تبعات جبران ناپذیر این جنگ را به حداقل برسانیم.
افشار با بیان اینکه دشمن 2 راهبرد کوتاه مدت و بلندمدت را در مواجهه با جمهوری اسلامی در پیش گرفته است، افزود: فشار حداکثری بر ایران برای انجام مذاکرات در کوتاه مدت و ایجاد آشوب ها و فشارهای مضاعف داخلی و درونی جهت تغییر رفتار و رویه جمهوری اسلامی در بلندمدت از برنامه های دشمنان هستند که قطعا در این 2 راهبرد نیز همچون گذشته شکست خواهند خورد.
وی ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون اتحاد، همدلی و همگرایی خوبی در کشور ایجاد شده است و امیدواریم با حمایت های مقام معظم رهبری و برنامه های دولت تدبیر و امید از این پیچ حساس و سرنوشت ساز به سلامتی عبور کنیم.
هفته پدافند غیرعامل امسال با شعار افزایش بازدارندگی در سایه حماسیه حسینی از هشتم تا 14 آبان ماه برگزار می شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.