به گزارش ایرنا، علیرضا وارثی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته پاراالمپیک که در سالن شهید بابایی قزوین برگزار شد، افزود: این کارت ها، ویژه معلولان نیمه شدید و شدید است و به ازای هر معلول سه میلیون و 60 هزار ریال در هر سه ماه پرداخت می شود.
به گفته وی، شهرداری قزوین در حمایت از جامعه معلولان در سال جاری 10 میلیارد ریال به بهزیستی قزوین کمک کرده است.
وارثی با اشاره به اهمیت ورزش در معلولان، یادآور شد: اهمیت موضوع پاراالمپیک و ورزش در بین این قشر موجب شد تا سازمان بهزیستی برای نخستین مرتبه ستادی را متشکل از روسای این سازمان، آموزش و پرورش استثنایی و هیات ورزش های جانبازان و معلولان در سطح استان ها تشکیل دهد.
وی تصریح کرد: با وجود بیش از 25 هزار معلول در استان، کمتر از یک هزار معلول به ورزش می پردازند که در این زمینه باید فعالیت های بیشتری به عمل آید.
وارثی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی پاراالمپیک نیز با هدف به تاخیر انداختن مرگ و بیماری و فرهنگ سازی ورزش بین معلولان ایجاد شد تا بتواند سهمی در اثرگذاری بر باورها و نگرش معلولان داشته و اعتماد به نفس آنها را نیز تقویت کند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: با ورزش علاوه بر رشد صحیح، طبیعی و روان معلول، تعاملات اجتماعی و سازگاری وی افزایش و خودمحوری و فردگرایی نیزدر او کاهش می یابد.
جعفر جوادی، شهردار الوند نیز در این مراسم از لایحه این شهرداری برای نامگذاری یکی از مجموعه های ورزشی ویژه معلولان این شهر به نام سیدمحمد موسوی، بنیانگذار کانون معلولان توانا خبر داد.
24 تا 30 مهرماه به عنون هفته پاراالمپیک نامگذاری شده است.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.