مسعود حق لطفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سقف پرداخت تسهیلات بافت های فرسوده در شهرهای استان پیش از این 300 میلیون ریال برای هر واحد بود.
وی با اشاره به حمایت دولت از بافت های فرسوده و محدوده آن براساس محدوده‌هایی که به موجب طرح‌های مصوب بهسازی و نوسازی صورت می پذیرد، تاکید کرد: بر همین اساس، ارایه وام برای مقاوم سازی این نوع بافت ها بدون سپرده و بازپرداخت آن نیز 12 سال تعیین شده است.
حق لطفی اضافه کرد: دارندگان ملک های قدیمی و فرسوده در صورت احراز شرایط برای ساخت می توانند جهت دریافت وام مراجعه کرده و با قرار دادن سند ملک خود به عنوان وثیقه در رهن بانک از مزایای وام های در نظر گرفته شده بهره مند شوند.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از ابتدای امسال تاکنون 200 فقره وام تسهیلات بافت فرسوده در شهر قزوین واگذار شده است.
این مسئول تصریح کرد: تسهیلات ودیعه اسکان موقت نیز در شهر قزوین 150 میلیون و در سایر شهرهای استان 100 میلیون ریال با نرخ سود 4 درصد به مدت 2 سال در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: ارایه تسهیلات ودیعه اسکان پیش از این تنها برای تجمیع 2 پلاک در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه این قانون نیز برداشته شد و دارندگان هر پلاک مسکونی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.