ایرج زاهدپور روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که در سالن اجتماعات مدیریت بحران برگزار شد، افزود: براساس پیش بینی های به عمل آمده سعی داریم امسال وظایف و رویکرد شهرداری ها را بیشتر به سمت شور و نشاط اجتماعی سوق دهیم.
وی ادامه داد: سال گذشته از سوی شهرداری های استان 2 هزار و 145 فقره پروانه به مساحت یک میلیون و 317 هزار متر مربع صادر و یک هزار و 600 میلیارد ریال نیز از محل منابع مالی ارزش افزوده به آنها پرداخت شد.
به گفته این مسئول، در حال حاضر 30 طرح به ارزش 2 هزار میلیارد ریال جهت استفاده از تسهیلات قرض الحسنه معرفی شده اند که امیدواریم با تخصیص آن، برخی از مشکلات شهرداری های استان مرتفع شود.
زاهدی، اعتبارات شهرداری های استان در سال جاری را هشت هزار و 680 میلیارد ریال اعلام و یادآور شد: 69 درصد این اعتبار به حوزه عمرانی و 31 درصد آن نیز به امور جاری تعلق دارد که به لحاط تخصیص بودجه عمرانی، یکی از استان های شاخص کشور محسوب می شویم.
این مسئول با اشاره به اینکه در پنج ماه نخست امسال 930 میلیارد ریال از محل منابع ارزش افزوده بین شهرداری های استان توزیع شده، افزود: سال گذشته 145 هزار نفر ساعت آموزش در حوزه مدیریت شهری به انجام رسید و این روند در سال جاری نیز همچنان ادامه دارد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: امسال و در هفته دولت 354 طرح به ارزش 297 میلیارد و 865 میلیون ریال در حوزه زیرسازی و آسفالت معابر، خدمات عمومی، فضاهای سبز و بوستان ها، سالن های ورزشی، المان و آتش نشانی روستاهای استان مورد بهره برداری قرار گرفت.
اکرم نجفی در ادامه به 630 روستای دارای دهیاری و 193 روستای بدون دهیاری استان قزوین اشاره کرد و افزود: از سال 96 تاکنون یک هزار و 100 میلیارد ریال از محل منابع ارزش افزوده به روستاهای دارای دهیاری و 50 میلیارد ریال نیز به روستاهای فاقد دهیاری استان تعلق گرفته است.
وی ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بنیاد علوی و بانک سینا به میزان 400 میلیارد ریال در حوزه طرح های گرشگری، صنعت و کشاورزی، تفاهم نامه با بنیاد برکت و بانک پارسیان به میزان 100 میلیارد ریال در بخش گردشگری و کشاورزی و تفاهم نامه با پست بانک به ارزش 12 میلیارد و 490 میلیون ریال از جمله اقدام های صورت گرفته در سال جاری بوده است.
نجفی، اجرای جشنواره فرهنگ و تمدن دیلمان، برگزاری نمایشگاه توانمندی های روستاییان و برگزاری نخستین استارتاپ ویکند روستایی کشور را از دیگر اقدام های در دست اجرای حوزه دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین برشمرد.
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: امسال برای ایجاد 2 هزار و 570 فرصت شغلی در روستاهای استان یک هزار و 160 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.