به گزارش ایرنا در این نمایشگاه که 40 اثر از 32 عکاس خبری با دو محور عکاسی خبری و مستند در آن نمایش داده شده است، آثاری از رضا قادری عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس نیز به نمایش درآمده است.
این نمایشگاه طی چهار سال متوالی در هفته خبرنگار برگزار شده است که نخستین دوره آن با عنوان شات های شیرین آغاز به کار کرد.
تفاوت این دوره از نمایشگاه با سال های پیشین استمرار نمایش عکس ها طی دو هفته آینده در شهر است.
شات های شورانگیز که نمایش آن پنجشنبه در گالری تار و پود به اتمام می رسد در این روز در یکی از ایستگاه های مترو به نمایش در خواهد آمد و پس از یک هفته نیز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس در ارگ کریمخان زند شیراز برای بازدید همگان برپا می شود.
این اقدام با توجه به محورهای سه گانه هفته خبرنگار در استان فارس که آموزش، تکریم خبرنگاران و شهروند محوری است صورت می گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: نگاه همه عکاسان اجتماعی است و موفق شده اند آسیب های اجتماعی را در معرض دید قرار دهند.
صابر سهرابی با بیان اینکه دید متفاوت عکاسی خبری در این نمایشگاه به شدت مشهود است، ابراز داشت: عکاسان خبری در معرض شکار لحظه به لحظه اتفاقات قرار دارند و از همین رو آثار آن ها جلوه واقعی رویدادهاست.
در این مراسم از عکاسان خبری شرکت کننده در نمایشگاه تجلیل شد.
در ادامه برنامه های هفته خبرنگار در استان فارس، دوشنبه نشست هم‌اندیشی و سمینار ورزشی نویسان برگزار می شود.
17 مرداد به پاسداشت شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا که سال 1377 در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید به عنوان روز خبرنگار در تقویم ملی ثبت شد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.