دکتر عبدالرسول همتی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه خدمات سلامت به عشایر برای نخستین بار در کشور در استان فارس برنامه ریزی شده است و راه اندازی 264 پروژه خدمات سلامت در دست اقدام است.
وی افزود: سال گذشته 140 مورد از این پروژه ها در مناطق عشایری فارس به بهره برداری رسید.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد : تلاش های ایران در این زمینه با تحسین مجامع بین المللی مواجه شده و به ویژه در دولت تدبیر و امید با تلاش های انجام شده هم اکنون مدعی هستیم که مردم به سادگی، به خدمات اولیه به صورت رایگان، دسترسی دارند به نحوی که این خدمات در حاشیه شهرها و مناطق عشایری نیز تسری یافته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت : استان فارس با برخورداری از 11.91 درصد از جمعیت عشایری کشور بیشترین سهم را در ارائه خدمات بهداشتی درمانی به این قشر از جامعه دارد.
همتی افزود: :با هدف ارتقای سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی، درمانی، بیمه های اجتماعی و خدمات حمایتی کارگروهی با همین عنوان تشکیل شده است.
وی ادامه داد:در این کارگروه که متشکل از نمایندگان امور عشایر کشور، صندوق روستاییان و عشایر کشور، بیمه سلامت کشور، سازمان بهزیستی، سازمان برنامه وبودجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است در سطح کلان راهکارهای دستیابی به سند چشم انداز سال 1404 در جمعیت عشایری را بررسی و دنبال می کند.
همتی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای توزیع متناسب و عادلانه نیروی انسانی و سایر امکانات شامل ‌آموزش پزشکی و تسهیلات بهداشتی درمانی درکشوربا تاکید بر ‌اولویت برنامه‌های بهداشتی و رفع نیاز مناطق محروم و نیازمند، فراهم سازی تسهیلات لازم برای برخورداری همگان از خدمات بهداشتی و درمانی با استفاده از همکاری سایر نهادها و انواع بیمه‌های درمانی، از وظایف اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
او بیان داشت: با توجه به سند چشم انداز سال 1404، وزارت بهداشت وظیفه خود می داند که خدمات اولیه بهداشتی و درمانی مورد نیاز عشایر را با بالاترین کیفیت ممکن در دسترس آنان قرار دهد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در نخستین دوره جذب بهورز عشایری، 20 بهورز برای 19 خانه بهداشت عشایری گزینش شده اند و آموزش و تربیت آنها در مرکز آموزش بهورزی شهرستان اقلید دنبال شده است.
بر اساس نتایج سرشماری سال 95 جمعیت استان فارس چهار میلیون و 851 هزار و 274 نفر اعلام شده و جمعیت عشایر این استان 28 هزار خانوار و 150 هزار نفر جمعیت عشایری با سه ایل خمسه،لر و قشقایی است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.