به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، روز شنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس در شیراز افزود: از آنجا که قوانین توسط مجلس شورای اسلامی تصویب می شود و دولت تنها مجری آن است، انتظار این است که نمایندگان مجلس با لحاظ کردن منافع عمومی، دولت را در تدوین و تصویب یک قانون شفاف و قابل اجرا یاری کنند.
وی افزود: با تدوین یک قانون شفاف و کارآمد می توان یک نقشه راه برای دستگاه های اجرایی ترسیم کرد و بسیاری از مسائل و مشکلات را حل و فصل کرد چرا که این مسایل با استیضاح و حذف کردن حل نمی شود.
رحیمی، نبود تعادل کمی و کیفی عرضه و تقاضا در تامین مهندس و پذیرفته نشدن مهندسان از سوی متقاضیان خدمات فنی و مهندسی را از جمله چالش های پیش روی سازمان نظام مهندسی و مهندسان بیان کرد.
وی ادامه داد: باید دید که چرا نتوانسته ایم به گونه ای عمل کنیم که مصرف کنندگان ما احساس کنند که نیازمند خدمات نظام مهندسی هستند و این ذهنیت در آنها ایجاد شود که اگر از خدمات مهندسی استفاده لازم را ببرند حتما برای آنها سودمند خواهد بود.
رحیمی بیان کرد: امیدواریم که درآینده ای نزدیک با استفاده از دانش متخصصان حوزه های عمران، شهرسازی و معماری شاهد تحقق اهداف مرتبط با توسعه در کشور باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید با برنامه ریزی، از محصول فکری نیروی انسانی تحصیل کرده و دانش آموخته دانشگاهی برای ایجاد ارزش افزوده و کسب درآمد کشور استفاده کنیم.
رحیمی افزود: تا امروز با فروش و عرضه مواد معدنی و مواد خام به دیگر کشورها برای اداره کشور کسب درآمد کرده ایم که لازم است امروز این رویه تغییر کند و با روش های دیگر به فکر کسب درآمد برای کشور باشیم.
وی اضافه کرد: بی شک نیروهای تحصیلکرده و مهندسان ما می توانند به عنوان اقشار فرهیخته و نیروهای فکری، آینده بهتری را برای کشور رقم بزنند.
رحیمی اظهار کرد: دنیا امروز بر روی نیروی انسانی تاکید دارد، سرمایه گذاری می کند و بسیاری کشورهای پیشرفته از طریق فروش محصولات فکریشان درآمد کسب می کنند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.