به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ احمد وحیدی پنجشنبه در دومین یادواره سرداران و 385 شهید دانشجوی شهید استان فارس با بیان اینکه بیشترین کسانی که مستحق شهادت هستند و می‌توانند در این راه گام بردارند، جوانان هستند، اظهار داشت: جوانان و دانشجویان به ندای امام راحل و رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و صحنه‌های پرشوری از عشق و شهادت به نمایش درآوردند و شهید نه فقط به‌عنوان شخص، بلکه به‌مثابه اصل جهاد و شهادت مظهر اصلی قدرت ماست و محور اصلی امنیت ملی ما به‌شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه قدرت نظامی ایران، بسیار افتخارانگیز است، ادامه داد:‌امروز در زمینه نظامی یکی از پرقدرت ترین کشور‌های جهان هستیم زیرا توانسته‌ایم به مدد این قدرت نظامی کار داعش را به‌جای سی‌سال در سه سال تمام کنیم.
وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ایران در اوج تحریم‌ها فعالیت‌های نظامی خود را انجام داده است، عنوان کرد: افزایش توانمندی و قدرت دفاعی ایران باعث شده که دشمنان خدا و بشر نتوانند علیه ایران کاری کنند ‌ زیرا می‌دانند شکستی فاجعه ‌بار رخ می‌دهد که شکست ویتنام را از ذهنشان خواهد برد.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی دشمنان را درمیدان‌های کوچک‌تر اسیر دست استراتژی‌ها و نبرد‌های کنترل‌شده رزمندگان ایرانی خواند و ابراز داشت:باآنکه جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها توانمندی‌های بسیاری دارد، قدرت نظامی را جوهره قدرت خود نمی‌داند بلکه آنچه به این فیزیک قدرت جان می‌دهد روحیه جهاد و شهادت است.
وحیدی شکل‌ گیری این روحیه را مرهون نوع نگاه ونگرش محوری مقاومت نامید و گفت:مسائل پیش‌آمده در منطقه همچون توطئه‌های پیاپی سیاسی لبنان، ظهور داعش و اعلام پایتختی بیت‌المقدس توسط امریکا و اسرائیل از زمره چالش‌هایی است که همواره توسط امریکا و صهیونیسم در حال پیگیری است.
وی با تأکید بر اینکه کسانی که فلسطین را به سمت سازش هدایت می‌کردند امروز باید سرزنش شوند، ابراز داشت: در سی سال گذشته قرار‌داد‌های نادرستی ‌امضا شد که طی آن به دزد قافله اطمینان کردند. آمریکا خود حامی اصلی رژیم صهیونیستی است و نمی‌توان به او در مذاکرات صلح اعتماد کرد.
فرمانده اسبق سپاه قدس همچنین مقاومت فلسطین را تنها نقطه‌ای دانست که می‌توان از آن حیات را استشمام کرد و قدرتی پویاست که پیش می‌رود تا یکی پس از دیگری قدرت‌های استکباری را در کام خود بکشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن با ایجاد رفاه‌طلبی و دنیاخواهی و آنچه در مکاتب فردگرایانه وانسان‌گرایانه مطرح می‌شود، در پی نفوذ فرهنگی است گفت: دشمن در کاخی ازمعانی به سر می‌برد و گفتمان‌هایی را ایجاد کرده است که در پی فروپاشی ایدئولوژیک نظام معانی ما هستند؛ اما شهدا و محور مقاومت در آن شکاف ایجاده کرده‌ و در پی نابودی آن است.
رئیس ستاد دومین یادواره سرداران و 385 شهید دانشجوی شهید استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه شهدا سرمایه‌های دینی و معنوی ما هستند،‌گفت: نسل‌های آینده از جان‌فشانی شهدا با افتخار یاد خواهند کرد.
ابراهیم گشتاسبی ‌راد روحیه ایثار را دلیل تداوم امید و روحیه در دوران دفاع مقدس دانست و بیان داشت: زمینه ایثار امید است؛ اما متأسفانه امروز سعی می‌شود امید را در جامعه ما از بین ببرند و تلاش می‌کنند مشکلات و مسائل اقتصادی را بزرگ جلوه دهند اما تا زمانی که کشور بر پایه اعتقاد به ولایت فقیه است، آسیب نخواهد دید.
سرپرست دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه آنچه در یمن، لبنان و فسلطین رخ می‌دهد دفاع مشروع است، اضافه کرد: اگر به جامعه‌ای حمله شود،‌لاجرم از خود دفاع می‌کند و وقتی روحیه ایثار در میان باشد، مردم از حملات دشمن نمی‌هراسند.
در این یادواره از پایگاه جامع اطلاعات شهدای دانشجوی استان فارس، تمثال شهدای دانشجوی مدافع حرم و اپلیکشن موبایلی بانک جامع شهدای استان فارس با حضور مقامات کشوری و استانی رونمایی شد؛ همچنین خانواده شش شهید مدافع حرم دانشگاهی، شهیدان ابوذر داودی، مسلم نصر، ایمان خزاعی‌نژاد، حمید قاسم‌پور، سجاد دهقان، علیرضا قلی‌پور تجلیل شدند.
دبیر خانه دائمی و ستاد اجرایی یادواره شهدای دانشجوی استان فارس همزمان با برگزاری نخستین دوره از این یادواره در سال 1393 در بسیج دانشجویی فارس تشکیل شد و برنامه‌ ریزی‌ها برای برگزاری دومین یادواره سرداران و 385 شهید دانشجوی شهید استان فارس از مردادماه سال جاری در قالب 12 کمیته ‌آغاز شد.
دومین یادواره شهدای دانشجوی استان فارس با حضور خانواده شش شهید دانشجوی مدافع حرم، همراه با برپایی هفت جشنواره علمی، فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای و جهادی، جمع آوری مجموعه آثار شهدای استان با عنوان سرآمدان ایثار و ایمان آگاهانه، تهیه آلبوم عکس شهدای دانشجو و چاپ و توزیع بیش از 257 کارت دانشجویی شهدا در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز برگزار شد.
خبرنگار:‌سمیرا متین نژاد ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.