به گزارش ایرنا شهیندخت مولاوردی، عصر دوشنبه در نشستی با عنوان حقوق شهروندی ،آزادی مدنی و آزادی بیان در دانشکده پزشکی شیراز افزود: در ارتباط با موضوع دانشجویان ستاره دار تنها 12مورد در مقطع پزشکی و 18 مورد در مقطع کارشناسی ارشد باقی مانده که آنها نیز در حال پیگیری است.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به بیست و سوم آذرماه، سالگرد رونمایی از منشور حقوق شهروندی در سال 95 بیان داشت: این منشور که یکی از مهمترین وعده های رئیس جمهوری بود هم اینک در مرحله اقدام و عمل قرار دارد.
مولاوردی ادامه داد: در حال حاضر نمی توانیم ادعایی در زمینه تحقق حقوق شهروندی داشته باشیم زیرا این امر به مقدمات و ملزوماتی نیاز دارد که به تدریج در حال پیگیری آنها هستیم و این هدف به عنوان سرلوحه سیاست داخلی دولت دوازدهم مطرح و در دستور کار دولت قرار دارد.
وی گفت: بنا به پیشنهاد معاون اول رئیس جمهوری، رعایت حقوق شهروندی ابتدا باید از خود دولت شروع شود و بی شک موفقیت و محقق شدن این مهم نیاز به هم افزایی و همکاری قوای مقننه، مجریه و قضاییه دارد.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی اظهار کرد: قرار نیست منشور حقوق شهروندی با 120 ماده به صورت لایحه ای به مجلس ارایه تا قانونی شود زیرا بند، بند این منشور در قوانین کشور وجود دارد.
مولاوردی افزود: در پاسخ به این پرسش که اگر قوانین مورد نیاز در این مورد وجود دارد دیگر چه نیازی به تدوین و رونمایی از منشور حقوق شهروندی است، باید گفت، در زمان مطرح شدن منشور حقوق شهروندی به نظر می رسید اغلب قوانین در این مورد بر زمین مانده و مطرح شدن این دسته از قوانین در قالب منشور می توانست به تحقق و عملی شدن این قوانین کمک کند.
این مقام مسئول بیان کرد: هفته آینده و به مناسبت یکمین سال رونمایی از منشور حقوق شهروندی، گزارشی یک ساله از تحقق حقوق شهروندی ارایه خواهد شد.
وی اظهار داشت: در چارچوب منشور حقوق شهروندی، برنامه توسعه اصلاح نظام حقوقی را به زودی در اختیار دستگاههای مختلف قرار خواهیم داد تا سلیقه ای در این زمینه عمل نشود و همه دستگاه ها از یک رویه مشخص تبعیت کنند.
منشور حقوق شهروندی روز بیست و سوم آذرماه سال 95 در قالب 120 ماده از سوی دولت رونمایی شد.
9873 /6118
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.