به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار شامگاه چهارشنبه 15آذر در مراسم گشایش مجتمع سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز اضافه کرد:‌ افتتاح این مجموعه گشودن بابی دیگر از ابواب دارالعلم شیراز است و سینما هنری است که از دیرباز با هنرمندی بزرگانی که جوهره هنر خویش را در برابر دید و مشاهده عموم قرار می‌دادند، ضمن ایجاد فراغت، باب تعامل گشوده است.
استاندار فارس سینما را صنعتی خواند که پیوندی ناگسستنی با فرهنگ و اقتصاد دارد و ماهیت امروز سینما را حاصل سیری تاریخی عنوان کرد.
وی با اشاره به خاصیت اعجاب‌آوری و تفنن‌ بخش سینما ابراز داشت: سینما می‌تواند به یاری تصاویر و حرکات، پیام‌هایی را به مخاطبان انتقال دهد و نیز ابزار مناسبی برای بیان دیدگاه‌ها و اندیشه‌های سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی هر کشور باشد.
استاندار فارس بیان کرد: هنر و اثر هنری به دلیل داشتن مفاهیم ضمنی و تفکر آزادانه، بهترین اقلیم برای هر هنرمند به‌شمار می‌رود و در این میان، سینما بیشترین ارتباط را با فرهنگ عمومی دارد.
تبادار، سینما را هنر دیدن خواند و آن را از عناصر فرهنگ‌ سازی دانست که وسیله‌ای برای نمایش فرهنگ‌ها و اندیشه‌هایی است که نمی‌توان با زبان روزمره بیان کرد، سینما تریبونی فراملی برای نمایش فرهنگ و برجستگی‌های خاص و بارز هر ملتی است که با همه ارکان جامعه تعامل دارد.
وی با بیان اینکه مجتمع‌های سینمایی و کانون‌های فرهنگی، افراد مختلف را از فرهنگ‌های متفاوت در یک فضا گرد هم می‌آورد و در انتقال آموزه‌های مثبت و سالم نقش‌آفرینی می‌کند، گفت:می‌توان با استفاده از این رسانه، ظرفیت فرهنگی‌، هنری و آیینی ایران را به جهان شناساند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در آیین گشایش مجموعه‌ سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز، با طرح این پرسش که آیا سینما همان‌گونه که روزی متولد شده است، روزی خواهد مرد، بیان داشت: در آستانه صدسالگی سینما باید گفت انسان برای احیای خویش و ماندگاری روح و جسمش تلاش‌های بسیار کرده است که توجه به هنر و صنعت سینما یکی از آن‌هاست.
بهزاد مریدی گفت:‌ سینما از آن دولت نیست و نباید باشد، دولتی ‌بودن سینما خسرانی برای دموکراسی و مرگ زودرس آن است اگر این صنعت عظیم امروز نفس می‌کشد، از آن روست که دولت دانست چنین خطایی نکند؛ نه تولید کند و نه اکران.
او با اشاره به اینکه مردم فضایی را برنمی‌تابند که متعلق به یک نگاه خاص و یک نگرش خاص است، گفت: اینکه نیمی از سینماهای ایران در دست نهادی باشد که اگر بخواهد فیلم‌ها را اکران می‌کند و چنانچه نخواهد نمی‌کند، آسیبی برای سینماست.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس رمز مانایی سینما را در گرو واگذاری آن به مردم دانست و ابراز امیدواری کرد، بالندگی این هنر و صنعت به‌ صورت کامل، در گرو مردم و خواست آن‌ها باشد.
مجتمع فرهنگی هنر‌شهر آفتاب،‌ واقع در مجتمع خلیج فارس،‌ ورودی شهر صدرا، به همت بخش خصوصی و با حضور مسئولان و هنرمندان و فرهنگ‌وران گشایش یافت.
این مجموعه با هشت سالن، 1500 صندلی به ظرفیت سینمایی شیراز افزوده است و دارای سالن‌های عمومی، سینماتِک، سالن کودکان و نوجوانان، سالن 3D، سالن سینمای هنری و چندمنظوره، کتابفروشی، کافه ‌کتاب و نگارخانه است و پس از پردیس سینمایی گلستان، دومین پردیس سینمایی شیراز به‌شمار می‌رود.
خبرنگار:‌سمیرا متین نژاد ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.