به گزارش ایرنا آیت الله احمد بهشتی، عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه همایش دوسالانه چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه امام خامنه ای (مدظله)، بر لزوم الهی بودن جهان بینی تاکید و بیان کرد: از جهان بینی ناب و خالص، علم توحیدی تولید می شود.
وی، با طرح این پرسش که آیا علم و سیاست باید دینی شود یا دین باید سیاسی و یا علمی شود، اظهار داشت: جمله سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست، درست نیست و احتمالا مرحوم آیت الله سید حسن مدرس متناسب با شرایط خاص دوران خود این سخن را بیان کرده است.
آیت الله سید حسن مدرس از علمای دینی دوران معاصر است که به مبارزه علیه استبداد پرداخت. وی در سال 1289خورشیدی که همزمان با شروع دوره دوم مجلس شورای ملی بود از طرف علمای نجف برای نظارت بر قوانین مجلس انتخاب و وارد تهران شد. او پنج دوره متوالی نماینده مردم تهران در مجلس شورای ملی بود.
آیت الله بهشتی ادامه داد:سیاست، علم، فلسفه و عقل باید تابع دین باشد در غیر این صورت مشکلات و گرفتاری هایی به وجود خواهد آمد.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه، علوم انسانی باید بر اساس جهان بینی صحیح دینی شود، اظهار داشت: امیدواریم تحول در علوم انسانی با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب محقق شود و مباحثی که پیرامون این تحول مطرح شده به نتایح ارزشمندی منتج شود.
محسن جاجرمی زاداه، دبیر اجرایی این همایش نیز در گفت گو با خبرنگار ایرنا گفت: در مدت سه روز که این همایش برگزار شد، استادان حوزه و دانشگاه در زمینه علوم انسانی به طرح مقالات خود و هم اندیشی در این مقوله پرداختند و همچنین در روز نخست این گردهمایی علمی، نمایشگاه دستاوردهای 40 سال تحقیقات در حوزه علوم انسانی برگزار شد.
در ادامه آیین اختتامیه این همایش، از سه کتاب منظومه فکری آیت الله عظما خامنه ای به تنظیم عبدالحسین خسروپناه، کتاب، واقعیت و روش تدوین کنش انسانی نوشته عطاالله رفیعی آتانی و چشم انداز تحول در علوم انسانی از منظر آیت الله خامنه ای، نوشته محسن جاجرمی زاده و علیرضا فارسی نژاد رونمایی شد.
همایش دوسالانه چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه امام خامنه ای (مدظله) که از بیست و سوم آبان ماه جاری در شیراز آغاز شد عصر امروز (بیست و پنجم آبان) به کار خود پایان داد.
9873 /6118
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.