هاله فولادفر، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا رویکرد رشد فراگیر، اصلاح نظام تدبیر در حوزه کسب و کار و اشتغال، توسعه صنعتی عمودی در اتصال به بازار جهانی و اصلاح نظام آموزشی تخصصی و مهارتی با هدف افزایش اشتغال پذیری را چارچوب مفهومی برنامه اشتغال فراگیر برشمرد.
وی ادامه داد: بر این اساس دستگاه های اجرایی باید برای ایجاد مشاغل جدید در استان، حفظ و حمایت از فرصت های شغلی موجود و ارتقای مهارت آموزی بیکاران جویای کار فارس و تازه واردین به بازار کار برنامه ریزی داشته باشند.
فولادفر، ایجاد اشتغال از طریق تقویت و توسعه اقتصاد اشتغالزا را از راهبردهای کلی برنامه اشتغال فراگیر برشمرد و اظهار داشت: بسته جامع رونق تولید و اشتغال که در بخشنامه ریاست جمهوری و در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال 96 به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده شامل پنج بسته است.
وی ادامه داد: این پنج بسته شامل بسته ارتقای توان تولید ملی، بسته تامین مالی و سرمایه گذاری، بسته جذب، توسعه و تعمیق فناوری، بسته تجارت خارجی، توسعه صادرات غیر نفتی و مدیریت هدفمند واردات و بسته اشتغال و توانمند سازی نیروی کار است.
او افزود: بسته جامع رونق تولید و اشتغال وظایف معینی را برای 25 دستگاه اجرایی مشخص کرده که بر اساس آن مقرر شده دستگاه های مجری، برنامه های اجرایی مربوط به خود را در سال جاری در قالب این بسته ها عملیاتی کنند.
فولادفر گفت: نظارت بر اجرای این بسته ها نیز بر عهده دبیر خانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فاس ادامه داد: با توجه به موفقیت استان در زمینه کاهش میزان بیکاری در سال های گذشته، تمام دستگاه های دولتی و بخش خصوصی این استان وظیفه دارند که در سال 96 با اجرای دقیق بسته های یاد شده برای کاهش هرچه بیشتر میزان بیکاری اقدام کنند.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.