رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: باغ گل ها در دل مجموعه باغ «رها» در محدوده بولوار چمران قرار دارد. مجموعه باغ رها با 32 هکتار وسعت یک طرح گسترده 5 ساله است که 5 هکتار از آن به باغ گل ها اختصاص یافته و بخش های دیگری نیز برای ایجاد باغ های الگویی در نظر گرفته شده است.
معصومی اضافه کرد: یکی از بخش های باغ گل ها پروژه تپه گل است که 8/2 هکتار وسعت دارد. با اجرای این پروژه یک جاذبه جدید گردشگری در شیراز به وجود می آید.
وی با اشاره به برخی ویژگی های این باغ اظهارداشت: در این باغ علاوه بر گل هایی که متناسب با اقلیم شیراز است از سایر گل های متناسب با تمامی اقلیم ایران نیز استفاده می شود اما به طور قطع گل هایی که در اینجا استفاده می شود نسبت به گل های دیگری که در سطح شهر کاشته می شود متفاوتتر است.
معصومی گفت: گل هایی که ما در این باغ استفاده می کنیم هم از نظر کیفیت و ماندگاری و هم از نظر مصرف آب کمتر از دیگر گل ها متفاوت هستند، همچنین در کنار آن ما در حال ایجاد مرکزی برای تولید گل و نهال درجه یک هستیم.
وی اضافه کرد: ایجاد برکههای آب متعدد در بخش های مختلف، تپه گل و تاسیسات جانبی بخشی از این پروژه است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: یکی از بخشهای باغ رها به ایجاد باغ های الگویی اختصاص یافته که در این باغها درختانی متناسب با اقلیم شیراز که آب کمتری مصرف می کنند، در مدت زمان کمتری به ثمر می نشیند و محصول بیشتری نیز تولید می کند، کاشته میشود. هم اکنون 4 هکتار از این باغ ها که سال گذشته درختان آن ها کاشته شده به ثمر نشسته و سال آینده محصول بیشتری خواهند داد. 14 هکتار دیگر از باغ رها نیز برای ایجاد باغ الگویی در حال بهسازی است.
وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با جایگزینی نهال هایی که آب کمتری مصرف و پر محصول تر هستند بتوانیم تا حدودی اقتصاد باغ های قصردشت را متحول کنیم تا باغداران رغبت بیشتری به حفظ باغ های خود داشته باشند.
معصومی گفت: سیب، شلیل، هلو، انار، گردو و بادام از جمله درختانی هستند که هم اکنون در باغ های الگویی کاشته شده اند و با کاشت این درختان دیگر نیازی به آبیاری غرقابی درختان نیست. به این ترتیب آب بسیار کمتری مصرف می شود و می توان از روش های جدید آبیاری استفاده کرد، با این کار باغ های قصردشت هم نجات می یابند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 771962
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.