رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر روزانه 7 هزار و 710 تن خاک و نخاله ساختمانی در شیراز جمع آوری می شود و به سایت ویژه نخاله های ساختمانی انتقال می یابد که بخشی از این نخاله ها به عنوان خاک نباتی بازیافت و در فضای سبز شهر استفاده می شود. خوشبخت ادامه داد: همچنین روزانه یکهزار و 76 تن زباله، 91 تن پسماندهای متفرقه و 7 تن پسماند پزشکی از سطح شهر جمع آوری می شود.
وی افزود: در حال حاضر 90 تن مواد بازیافتی از مبدأ تفکیک میشود و در کنار آن با فعالیت 2 کارخانه سورتینگ هرکدام با ظرفیت 300 تن، روزانه 600 تن از زباله های جمع آوری شده در مقصد تفکیک می شود و ساخت سومین کارخانه سورتینگ نیز در حال انجام است. خوشبخت اضافه کرد: ترویج فرهنگ تفکیک از مبدأ، افزایش ایستگاه های ثابت جمع آوری بازیافت به 51 واحد و بهینه سازی سیستم های جمع آوری سیار پسماندهای خشک از جمله فعالیت های ما در توسعه تفکیک زباله در مبدأ بوده است. وی گفت: هم اکنون 105 خودرو ویژه جمع آوری پسماندهای خشک و مواد بازیافتی در شهر وجود دارد که از این طریق با مراجعه به درب منازل، مراکز آموزشی، ادارات و شرکتها به صورت هفتگی نسبت به جمع آوری مواد بازیافتی اقدام میشود. رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در توسعه تفکیک در مبدأ، تهیه و توزیع مخازن ویژه جمع آوری مواد بازیافتی در میان شهروندان و ساختمان های سطح شهر است که در این زمینه در 5 ماه نخست امسال بیش از 25 هزار مخزن میان شهروندان توزیع شد.
وی با اشاره به برخی از طرحها و پروژههای حوزه پسماند شهرداری شیراز، گفت: یکی از پروژه های ما، ایجاد و پیاده سازی سامانه جامع مدیریت پسماند است که با هدف بهینه سازی مدیریت اطلاعات، ایجاد و دسترسی جامع اطلاعات و ایجاد آنالیزهای مدیریتی انجام شده است.
خوشبخت با اشاره به حضور بیش از 44 هزار نفر از شهروندان شیرازی در چهارمین جشنواره بازیافت، گفت: نرم افزاری کردن فعالیت های سازمان و پشتیبانی MIS، راه اندازی سیستم باشگاه هواداران بازیافت و بهروزرسانی موبایل ناظرین سازمان از جمله اقدامات ما بوده است.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 754851
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.