مسعود دریس پنجشنبه در نشست خبری بیست و ششمین اجلاس ستاد اقامه نماز کشور درشیراز افزود: محور بحث و بررسی این اجلاس که قرار است در پایان آذرماه سال جاری در استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس برگزار شود به فرهنگ نماز در فضای مجازی اختصاص دارد.
وی بیان داشت:در آینده نه چندان دور قصد ما بر این است تا با استفاده از آموزه های دینی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فرهنگ نماز را در بین جوانان اشاعه و گسترش بدهیم.
معاون امور استان های ستاد اقامه نماز ادامه داد: استفاده از فرهنگ نماز و رعایت اصول دین و همچنین آگاهی به مسایل شرع در فضای مجازی و حقیقی موجب کاستن آلام جامعه می شود و برسلامت کاربران شبکه های سایبری تاثیرشگرف و بسزایی خواهد گذاشت .
وی درباره وضعیت نمازخانه های بین راهی کشور اظهار کرد: وضعیت نماز خانه های بین راهی نسبت به سال های گذشته از لحاظ کمی و کیفی بهتر شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و آرمانی فاصله زیادی داریم.
دریس گفت:‌ طرح ملی سلامت معنوی که شامل آموزش پرستاران و پزشکان مراکز درمانی می شود،احکام بیماران را به آنها آموزش داده ایم تا بیماران بدون دغدغه بتوانند فریضه الهی خود در هنگام بستری شدن را به جای آورند و از وظایف دینی خود اطلاع داشته باشند.
وی بیان داشت: سه کانال تلگرامی خوب تحت عنوان قرار 17 ،کانال ویژه بانوان و کانال تخصصی کودکان و نوجوانان برای استفاده از محتوای مختلف در حوزه نماز ایجاد کرده ایم تا افراد با توجه به نیازمندی های خود به آنها رجوع کنند.
فرمانده سپاه بقیه الله شیراز نیز دراین نشست خبری گفت: موضوع نماز و مسجد در هم تنیده شده بطوری که از آن بعنوان ظرف نماز یاد می شود اما متاسفانه از این دستاورد بزرگ نظام جمهوری اسلامی غفلت کرده ایم.
محمد جعفر دوستدار افزود: در حال حاضر برخی از مساجد حال و روز خوب و خوشی ندارند چرا که گرفتاری های اجتماعی در بین جوانان بیداد می کند و مساجد هم طوری نیستند که بتوانند با آسیب های اجتماعی مقابله کنند.
وی بیان داشت: امروزه تنها کارکرد های مساجد ذکر نماز است که افراد کمی در آن شرکت می کنند.
وی گفت : در حال حاضر 22گروه جهادی در بین نواحی مختلف فارس درحال خدمت رسانی به مردم محروم هستند و این حرکت خدایی و اسلامی موجب برکت برای تک تک اعضای گروه می شود.
دوستدار اضافه کرد:رسانه های خبری با اطلاع رسانی دقیق و کامل می توانند در جهت پیشبرد اهداف نماز واقامه این فریضه الهی گام های موثری بردارند .
خبرنگار:‌علی مختاری ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.