به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محسن کلاری ادامه داد:هر سرویس مدرسه یک مدرسه سیار است و رانندگان این سرویس ها به عنوان مربیان این مدارس سیار باید در دوره آموزشی 10 ساعته ما شرکت کنند.
وی افزود:مجموعه های آموزشی را برای سرویس مدارس تهیه کرده ایم که از سال گذشته در اختیار خانواده ها و رانندگان قرار گرفته که محتوای آن شامل اصول شهروندی ، نحوه برخورد با ترافیک ، نحوه برخورد رانندگان با دانش آموزان و همچنین ارتباط متقابل دانش آموزان و اولیا با رانندگان است.
رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس افزود:سال گذشته 120 هزار دانش آموز شیرازی از مجموع 270 هزار دانش آموز این شهر از خدمات سرویس مدارس در قالب 10 هزار و 500 خودرو و 17 هزار و 500 خودرو سرویس استفاده کردند.
وی گفت:‌ پرداخت هرگونه وجه برای سرویس مدارس به صورت نقدی ممنوع است و تعیین میزان افزایش نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید به عهده کارگروه فرمانداری و شورای شهر است که پیش بینی ما افزایش 10 درصدی برای مدارس عادی و 15 تا 20 درصدی برای مدارس خاص است.
کلاری نحوه محاسبه میزان پرداختی خانواده ها برای سرویس مدارس را بر اساس کد پستی منازل و فاصله آن تا مدرسه بیان کرد و افزود: در سال تحصیلی جدید 10 هزار تبلت مجهز به سامانه GPS در سرویس مدارس شیراز تعبیه شده که علاوه بر ثبت مسیر رانندگان، تخلفات آنها را نیز ثبت و به صورت گزارش به سامانه مرکزی سازمان دانش آموزی ارسال می کند.
وی بیان کرد:‌ با 42 شرکت حمل ونقل برای تخصیص سرویس به دانش آموزان قرارداد بسته شده و با تغییراتی که در نرم افزارهای سرویس مدارس ایجاد شده،درصورت مشاهده هر گونه تخلف شرکت ها ، امکان تغییر شرکت در طول سال تحصیلی پیش بینی شده است.
رئیس سازمان دانش آموزی فارس اعلام کرد: ناظران اصلی ما در موضوع سرویس مدارس خانواده ها هستند که می توانند تخلفات رانندگان را از جمله سوار کردن بیش از حد ظرفیت 5 نفر دانش آموز گزارش کنند.
کلاری با بیان اینکه امسال تمام مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی است گفت: ثبت نام سرویس مدارس شیراز برای سال تحصیلی جدید از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا پایان مرداد ماه 96 ادامه خواهد داشت و تاکنون 9 هزار نفر موفق به ثبت نام در سامانه جامع سرویس مدارس شیراز به آدرس اینترنتی http://shirazs.ir شده اند.
دریافت خبر:‌ فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.