یدالله رحمانی،یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با وزارت امور اقتصادی و دارایی و سفر سال گذشته معاون این وزارتخانه و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های فنی و اقتصادی کشورمان و با هماهنگی دستگاه های اجرایی و اقتصادی و تشکل های بخش خصوصی استان، این واحدها که شرایط و آمادگی لازم برای جذب منابع مالی خارجی را داشتند شناسایی و معرفی شدند.
وی ادامه داد: طرح های معرفی شده در قالب طرح های اولویت دار و عادی و مرتبط با 6 بخش کشاورزی، صنعت و معدن، بهداشت و درمان، گردشگری و آب و برق است که همه طرح ها دارای برنامه عملیاتی مورد نظر برای تامین نیاز مالی از منابع خارجی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت:بر اساس ابلاغیه سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های فنی و اقتصادی ایران، 555 میلیون دلار سهمیه برای جذب سرمایه گذاری خارجی برای استان فارس در سال 96 در نظر گرفته شده که با جذب بخشی از منابع مالی طرح های سرمایه گذاری معرفی شده امکان جذب چندین برابری سهمیه ابلاغی وجود دارد.
رحمانی گفت: از 83 طرح معرفی شده، 28 طرح مربوط به پروژه های سرمایه گذاری بخش آب و برق استان با یک هزار و 91 میلیون دلار، 15 طرح مربوط به بخش راه و شهرسازی با 10 هزار و 114 میلیون دلار و 14 طرح مربوط به بخش گردشگری استان با یک هزار و 641 میلیون دلار است.
وی ادامه داد: بخش صنعت و معدن استان نیز با 11 طرح و با سهم 14 درصدی از طرح های سرمایه گذاری، متقاضی 2 هزار و 637 میلیون دلار و بخش کشاورزی نیز با هشت طرح سرمایه گذاری متقاضی 387 میلیون دلار از منابع خارجی است.
رحمانی گفت: کل مبلغ مورد نیاز و درخواست طرح های سرمایه گذاری استان از محل منابع خارجی 18 هزار و 219 میلیون دلار است که جلب و جذب این مبلغ می تواند تحول اساسی در اقتصاد و زیرساخت های مورد نیاز استان ایجاد کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های فنی و اقتصادی ایران طرح های معرفی شده استان با اولویت به مراکز تامین مالی مورد اعتماد دولت جمهوری اسلامی و بانک های طرف قرارداد معرفی می شود تا با لحاظ قوانین موجود کشور نسبت به تامین مالی طرح ها اقدام شود.
وی افزود: به دنبال شناسایی بیش از 162 فرصت سرمایه گذاری استان در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات به 2 زبان فارسی و انگلیسی با بیش از 620 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، تهیه برنامه های عملیاتی آنها برای تامین منابع مالی خارجی نیز در استان انجام شده که مسیر ساده تری را برای جذب سرمایه گذاری خارجی ایجاد کرده است.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.